Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård när kan man börja rida igen efter metacam behandling? ( om inte hästen får ont o.s.v längre )
Svar
6
· Visningar
10 051
Senast: Dandylinn
·
P
Foder & Strö Kan visst orsaka foderstrupsförstoppning :( http://www.kvarnbyfoder.se/default.aspx?pageID=10078&lang=sv
Svar
14
· Visningar
4 899
Senast: Tingeling
·
Hästvård Hej, Är det någon som har erfarenhet av detta?
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: Masse
·
Hästvård Hoppas jag är på rätt ställe för min fråga. Har en Welsh moutain ponny på 9 år som fått ljusa fläckar på mulen. Först trodde jag att...
Svar
6
· Visningar
1 488
Senast: MM
·
Hästvård Hej, har ni varit med om nät ni köpt häst att hästen sedan saknat sin gamla ägare, isånafall hur såg ni det på hästen? Tacksam för svar...
Svar
6
· Visningar
3 152
Senast: moiran
·
Hästvård Lindriga knäleds - och hasledsgallor bb, vad menas med det ? =)
Svar
5
· Visningar
914
Senast: limona
·
Hästvård Min häst har tidigare alltid haft bajs lite åt det lösare hållet. Bollarna har inte suttit i hop utan kommit ut en och en och ibland...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hittade bara gamla trådar med bilder som inte längre fungerar, dessutom ingen kombinerad med hur man sköter och hur det blir. Skulle...
2
Svar
39
· Visningar
6 923
Senast: Gimlan
·
L
Hästvård Jag skulle vilja veta om någon rider i Easyboot glove och vad ni tycker om dem. Jag använder Easyboot bare när det behövs men skall köpa...
2
Svar
31
· Visningar
9 261
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Nu har jag läst så det snurrar runt i skallen på mig. Sökt i gamla trådar, men vet inte om jag bara är trög. Vilka...
Svar
0
· Visningar
794
Senast: aida
·
Hästvård Jag klippte min i mitten av augusti, alltså mindre än 1 månad sedan, och nu är pälsen nästan utväxt igen. Finns inget alternativ...
Svar
12
· Visningar
2 634
Senast: axel
·
Hästvård Sitter denna fredag & är allmänt deppig på all skit min häst råkar ut för. Bakslag efter bakslag, totalt nio månader med tårar & fått...
Svar
6
· Visningar
1 847
Senast: Tora
·
Hästvård har sökt lite men inte hittat något bra. För att göra det lite kort, pålle har iallafall lyckats dra på sig ligamentskador i hovleden...
Svar
6
· Visningar
1 617
Senast: Nasseman
·
Hästvård Min gamle häst på 20 år har gått ute på bete hela sommaren och pga att jag själv blev skadad i benet så har jag inte kunnat motionera...
Svar
10
· Visningar
1 395
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Min häst har inte ätit kraftfoder sedan hon fick fång, men nu har jag märkt att hon har svårt att få i sig tillräckligt med mineraler...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 954
Hästvård Hejsan, Jag behöver lite tips...... Efter hård träning (Galoppträning/klättring/hoppning etc) så har vi hitills använt kyllera ...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Hej, Min häst har aldrig fått butta innan och nu vägrar han äta det. Jag har blandat i det i hans betfor och havre. Någon som har...
Svar
19
· Visningar
2 336
Senast: CK
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av Patella luxation på shetlandsponny ? Går det att använda en häst med sån diagnos alls? Behandling...
Svar
2
· Visningar
1 258
Senast: Kia1
·
Hästvård Jag har en 3-åring som krubbiter främst i samband med fodringar. Har läst att de kan orsakas av att stressig miljö, dåliga rutiner mm...
2
Svar
22
· Visningar
7 597
Senast: E-llen
·
Hästvård Hej. :) Det är som så att jag ska ha praktik inom häst-sektorn på ca.1 år, för att få mer erfarenhet och senare söka in till...
Svar
6
· Visningar
1 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka