Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min pålle får som vanligt på somrarna ordentliga skavsår av gjorden. Jag har provat många olika gjordar och en herrans massa olika...
2
Svar
30
· Visningar
19 341
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Kan bruna hästar få hudcancer/melanom? När jag läser och tittar på bilder verkar det bara handla om skimmlar, men de kanske är för...
Svar
19
· Visningar
2 625
Senast: Lena_B
·
Foder & Strö Hej! Står inför ett dilemma med vinterns foder som jag kanske kan få lite feedback på. Jag har beställt och redan betalat för hälften...
Svar
8
· Visningar
2 749
Hästvård Nu har det uppstått lite problem här hemma. En fölunge (född april) hade igår fått sår på båda bakbenen, både in och utsida som såg...
Svar
8
· Visningar
1 445
Hästvård Min häst som jag köpte för 3 månader sedan har blivit halt.. Har röntgat och ultraljudat henne och hon visade sig ha en hel del...
2
Svar
24
· Visningar
4 419
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Hej! Ska börja ge min häst linfrö då han hade kolik i helgen. Blir inte klok på om mängden linfrö är i torr form eller efter man...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Min gamle häst har varit ute på bete hela sommaren och magrade av rätt kraftigt över kroppen , det visade sig att han hade mycket mask i...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: LEOLIN
·
Hästvård Hej! Häromdagen hände en väldigt obehaglig sak, så skulle bli oerhört tacksam om någon tog sig tid att fundera lite över detta! Gick...
Svar
9
· Visningar
2 562
Senast: bbbeccah
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som är 20 år, de senaste två åren har hans eksem blivit värre och värre, jag misstänker något annat än...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Boj
·
Hästvård Har hört flera gånger och också läst en och annan tråd här om hästar som blir stissiga, stressade, sura o.s.v. vår och höst när de...
Svar
1
· Visningar
1 535
Hästvård Min sköthäst har blivit diagnostiserad med trångt luftrör (eller var det platt luftrör kanske?). Tror det var förra året eller något...
Svar
6
· Visningar
2 943
Senast: cambodia
·
Foder & Strö Jag har en kallblodsvalack på 21år :love: som nu ska ridas igång efter en längre vila. Han har under de tre senaste åren endast blivit...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: pinky
·
Foder & Strö Om man ska ge hästen nypon, ska man ge pulver eller hackade? vilket är bäst eller har det ingen betydelse? Ni får gärna berätta lite om...
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: sweep
·
Foder & Strö Ger luzern till båda hästarna men båda är något svåra att hålla i hull och allrahelst varmblodet. Araben har hos tidigare ägare fått...
Svar
14
· Visningar
2 114
Senast: Rufss
·
Hästvård Jaha upptäckte idag att vi helt missat att hästarna skulle ha sin årliga spruta för 14 dagar sen. Nu till min fråga, måste man göra om...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Sarscha
·
Hästvård Ovanligt nog kunde jag inte hitta svaret i Bukearkivet så det får bli en ny tråd. Har någon fryst ett aktivt överben vid något...
Svar
2
· Visningar
1 762
Senast: Harbor
·
Foder & Strö Är inne på att införskaffa hönät till pållarna nu till hösten. Fördelar nackdelar!?
2
Svar
21
· Visningar
6 675
Senast: Rufss
·
Foder & Strö Har en isis som två höstar i rad dragit på sig gaskolik, och i år tänkte jag försöka förebygga med att ge henne smarrigt vatten att...
Svar
11
· Visningar
3 067
Senast: Keb71
·
Foder & Strö " Räkna ut en foderstat på hästen", hur ofta hör/säger man inte det? Ni som både provat att utfodra med ögat (tittat och känt på hästen)...
Svar
18
· Visningar
2 180
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hej Fick hem en ny häst i Maj och hon var ny skodd, jag tyckte hon såg lång ut. efter några veckor verkade en hovslagare ner henne och...
Svar
17
· Visningar
7 554
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka