Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en häst som låter ansträngd när han andas.. Det låter som att han har en gasmask på sig. Har kollat temp, puls och andning och allt...
Svar
5
· Visningar
3 268
Senast: Totola
·
Hästvård University of Minnesota har gett ut en app för iPhone där man kan räkna ut hästarnas vikt. Det ska tydligen vara någon slags ny metod...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: sthu
·
Foder & Strö Jag har börjat rida en häst som tillhör stallägaren där jag själv har min halta häst stående och jag vill inte hamna på fel kant med...
Svar
11
· Visningar
3 048
Hästvård * Hade noll aning om vart jag skulle lägga tråden, flytta gärna om så behövs! * Som rubriken säger; När börjar hästar bli ordentligt...
Svar
19
· Visningar
3 867
Foder & Strö Har ett 5 månaders föl som är riktigt förkyld. Vetten har varit ute för ca 3 v sedan och behandling sattes in. Men ca 1 vecka efter...
Svar
15
· Visningar
1 835
Senast: lundsbo
·
Hästvård Ska hästar ha tillgång till vatten dygnet runt? Alltid när jag kommer ut till stallet så har inte hästarna vatten.. Börjar bli lite...
2
Svar
27
· Visningar
4 688
Senast: Totola
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 864
Senast: Skywalker
·
Foder & Strö Har letat som en tok på nätet nu men hittar inte det jag söker. Vilken dosering är det på nyponpulver och hackad djävulsklo? Gärna i...
Svar
4
· Visningar
4 155
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Vi hade en intressant diskussion i stallet idag huruvida det är nödvändigt att ge vitmanintillskott eller ej. Min häst får 16 kg...
Svar
8
· Visningar
1 219
Senast: MonteRose
·
Hästvård har varit på klinik med min häst och det visade sig att hon var halt på alla fyra ben. i båda framhovarna hade hon en pågående...
Svar
19
· Visningar
3 743
Senast: Glimmie
·
Foder & Strö Om hästen måste ligga 50 % över behovet (behovet räknat på önskad vikt och svårfödd) i MJ för att hålla hullet, ska den då ligga 50 %...
Svar
19
· Visningar
2 973
Hästvård Vad får en häst för symptom som har allergi mot tex hö?
Svar
3
· Visningar
3 883
Senast: skuggi
·
Hästvård Alla säger olika... Jag har väl galopp å travfolk runt mig... Galoppen verkar vara "boxvila", travet "rör på hästen!!!"...
2
Svar
24
· Visningar
5 728
Senast: Messy
·
Foder & Strö Är det någon här som testat pro-tektion av Kat-Equine på sin häst? börjar bli desperat att hitta något som hjälper honom. Jag har en...
Svar
7
· Visningar
3 194
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Någon som har koll på värdena per kg foder på detta foder? Hittar inget tyvärr:meh:
Svar
5
· Visningar
1 441
Hästvård Efter att i flera dagar upptäckt köttiga sår på min häst (hals och rumpa) och gula skorpor i man och svans upptäckte jag detta kryp i...
2
Svar
20
· Visningar
13 309
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Jag har ett föl f. i april 2012 som vuxit fort, han blir stor, hbl. När han var ca 3 månader upptäckte jag att hans ena framkota var...
Svar
7
· Visningar
2 572
Senast: Chinadoll
·
Foder & Strö Vill varna alla som ger Hippos linfröpellets om att vara extra uppmärksamma om ni fodrar med partiet som har datumstämpel 11 mars. Den...
Svar
3
· Visningar
1 620
Hästvård Om man har en häst som är precis mellan två storlekar i skor, vad väljer man och varför?:)
Svar
13
· Visningar
1 941
Senast: Worlds
·
Hästvård I eftermiddag upptäckte jag rätt vad det var en bula på fölis ben som inte var där igår, helt rund och fast ser liksom ut som kotan men...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
18 089
Senast: Chinadoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010