selen / Evitamin

Sv: selen / Evitamin

Förutom att det är vissa språkliga svårigheter och man kan aldrig riktigt veta vad man får hem..

O ja. Vet inte om jag skulle råda någon att beställa därifrån om det finns ett alternativ.
Fick bara hälften av det jag beställde, men jag kommer inte få resten (vad jag akn förstå via mail). Blir inte klar i varför. Men jag fick snällt och vackert betala full frakt och fullt pris, så det blev dubbelt så dyrt som det stod på hemsidan :cautious:

Jag har också bara hört positivt om dem. Varför skulle man inte veta vad man får hem? Det måste ju helt klart ha blivit något galet med din beställning?

Ja, det trodde ju jag med. Men får inget svar på mail, bara att min order är skickad. Jag har skickat kopior på min beställning och på vad jag fick hem, men får bara till svar att det är skickat.
Så nej, jag är inte nöjd med dem.

Så tråkigt. Jag väntar på min beställning från dem så det återstår ju att se hur det blir. Men de har svarat på alla mail och det har funkat jättebra hittills.

Beträffande kvoter mellan E-vitamin och selen så är detta ingen bra utgångspunkt av flera orsaker. Upptaget av selen och E-vitamin påverkar inte varandra och kvoten mellan dessa är inte konstant utan varierar mellan olika individer. T.ex. är underhållsbehovet av E-vitamin och selen för en 500 kg häst 500 IE respektive 1 mg (E:Se-kvot = 500). För en högpresterande 500 kg häst i hård träning är behovet av E-vitamin och selen 1000 IE respektive 1,25 mg (E:Se-kvot = 800).

Vad blir 500 IE översatt till mg som är den enhet som E-vitamin brukar skrivas ut i? eller är jag ute och cyklar?:confused:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
5 195
Senast: Bulldoozer
·
Foder & Strö Har försökt hittat fakta i andra trådar men jag blir lite kring kring av all info. Så hoppas att nån kan säga hur det är när det gäller...
Svar
7
· Visningar
2 532
Senast: poi123
·
Foder & Strö Vad ger ni för rena selentillskott, selen med e-vitamin respektive rena e-vitamintillskott? Behövs det senare ens? Är ni nöjda? Min...
2
Svar
39
· Visningar
8 665
Foder & Strö Så länge behoven är tillgodosedda, finns det några viktiga begränsningar i kvoterna Ca/P och Ca/Mg? Jag räknar med SLUs behov för en...
Svar
4
· Visningar
1 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka