Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad tror du/ni är boven bakom min gosses hemska slitage på tänderna? Greenguard eller nätätande?
2
Svar
24
· Visningar
5 956
Senast: axel
·
Hästvård Finns det någon som helst logisk icke sjuk anledning till att en häst kan ha förhöjd temp på kvällen efter att ha stått inne i boxen och...
Svar
3
· Visningar
2 553
Hästvård Fick idag veta att veterinären tycker att vi behöver ta bort ögat på min häst.. Vi har hållt på och kämpat med medicinering osv sen...
Svar
11
· Visningar
2 999
Senast: Bison
·
Hästvård I lördags var min häst tydligt halt höger bak, jag trodde det berodde på strålröta som jag hittat dagen innan och varit och pillat i...
Svar
10
· Visningar
1 694
Senast: BRAGO
·
Foder & Strö Jag har ett överviktigt dräktigt sto som kommer äta mycket gräs långt in på vintern i hagen dagtid. Eftersom hon är fet så vill jag...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: Piraja
·
Hästvård Visste inte alls var jag skulle lägga tråden men tänkte att det har ju ändå med hästens välmående att göra..? Iallafall, min...
Svar
8
· Visningar
1 793
Senast: Myrten
·
Hästvård Finns det? Tänkte jag skulle slippa tvätta min skimmel mer när det är kallt :o
Svar
6
· Visningar
1 166
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Tidigare ägare till min häst sa att hästen inte tål havre men jag fick aldrig klart för mig om hon menade att det satte sig i huvudet på...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Kah någon skriva om vad alla förde är förnågot liksom vad är ensilage krafft groov 125 betfor kraftfoder vad ska man ge dagligen för jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 844
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hjälp en stackars förvirrad här är ni snälla. Om en häst nickar till när vänster framben är i marken och när höger framben är mitt i...
Svar
7
· Visningar
4 278
Hästvård När jag hört mig runt har vissa sagt att man absolut inte ska ha får och hästar tillsammans och vissa säger att det inte är några...
Svar
16
· Visningar
1 801
Senast: Lurv
·
Foder & Strö Det har ju varit mkt diskussioner kring järn på sista tiden. Tyvärr fanns inte järn med på min analys, men alla andra mineraler finns...
Svar
16
· Visningar
1 701
Senast: Snowball
·
Hästvård Hästen är ett sto, 12 år och har alltid vart väldigt lätthanterlig och snäll att rida, sedan flytt till nytt stall har jag fått höra...
2
Svar
23
· Visningar
5 060
Senast: Geysir
·
Hästvård Det finns ju så många olika behandlingsmetoder utöver veterinärvård. Kiropraktik, laser, LED-ljus, massage osv. Vore kul att se vad...
2
Svar
20
· Visningar
3 708
Senast: Rouise
·
Hästvård Nu på hösten när hästarna börjar sätta ordentligt med vinterpäls får mina hästar skav under sadeln, återkommande varje år. sadeln ligger...
Svar
11
· Visningar
2 219
Senast: Rouise
·
Foder & Strö Ser ut som att det har kommit ut två nya proteinfoder från Granngårdens eget märke. Någon som sett innehållsförteckning och...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
38 101
Senast: Korven
·
Hästvård En häst jag eventuellt ska köpa har fallit ur väldigt mycket, rejält omusklad över ryggen och jag tippar på proteinbrist, den går med...
Svar
9
· Visningar
2 730
Senast: mamman
·
Hästvård Ska först säga att jag inte visste var jag skulle lägga tråden, så flytta gärna om det är fel. Har ett tag funderat på om det går på...
Svar
3
· Visningar
1 637
Senast: Balahé
·
Hästvård Har nu i dagarna hittat ett åderbråck (tror det är det) på mitt Nordistravar sto. Det sitter längst upp emellan bakbenen (ljumsken)...
Svar
8
· Visningar
3 287
Senast: Groddan
·
Foder & Strö Hur många gånger har man inte hört att vissa hästar absolut inte kan äta havre för att det sätter sig i huvudet på dem. Har hört tex en...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
14 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat