Skador som kommer o går..

Sv: Skador som kommer o går..

Skriver bara lite snabbt här, han är behandlad både hovleder och kotor fram. Återbesök om 2 v då vi ska först kolla hältan, sen gå vidare med ryggen med ridprov o bedövningar.

ÄNTLIGEN kanske vi har hittat rätt. Återbesök idag, turligt nog en annan veterinär som jobbade på kliniken idag, alltid bra med andra ögon. Lite hälta kvar höger fram. Veterinären tyckte han var lite stum i steget bak, ingen riktig svikt. Han frågade hur jag tyckte det kändes i ridningen, om jag tyckte hästen jobbade på ordentligt med sin bakdel. o Nej, det tycker jag ju inte.. Veterinären sa klart o tydligt att man inte kan hålla på o behandla lågt fram hela tiden, att nånting är fel, de ska inte gå o bli halta gång på gång.. När han sa det spred sig en lättnad igenom min kropp, ÄNTLIGEN nån som tänker som jag. Jag utbrast TAAAACK när han sa det, för det kändes så himla rätt..
Vanligt böjprov högt o lågt bak, ingen reaktion.
Han böjdes sen genom att ta bakbenet under magen över till motsatta sida.. o där var det stelt.. Behandlades i båda höftlederna och bedövades i vänster höftled. Hältkontroll, halt höger bak. Så, han har alltså ont i sina höfter.
Nu är det promenader o sen skritt uppsuttet o återbesök om 3 veckor.. Tänk om detta är lösningen på alla problem....

Sen får vi se om det är något ytterligare som orsakar höftledsproblemen, SI-leden kanske?

Liknande trådar

Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
497
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 435
Senast: Grazing
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar