Sv: Skador som kommer o går..
ÄNTLIGEN kanske vi har hittat rätt. Återbesök idag, turligt nog en annan veterinär som jobbade på kliniken idag, alltid bra med andra ögon. Lite hälta kvar höger fram. Veterinären tyckte han var lite stum i steget bak, ingen riktig svikt. Han frågade hur jag tyckte det kändes i ridningen, om jag tyckte hästen jobbade på ordentligt med sin bakdel. o Nej, det tycker jag ju inte.. Veterinären sa klart o tydligt att man inte kan hålla på o behandla lågt fram hela tiden, att nånting är fel, de ska inte gå o bli halta gång på gång.. När han sa det spred sig en lättnad igenom min kropp, ÄNTLIGEN nån som tänker som jag. Jag utbrast TAAAACK när han sa det, för det kändes så himla rätt..
Vanligt böjprov högt o lågt bak, ingen reaktion.
Han böjdes sen genom att ta bakbenet under magen över till motsatta sida.. o där var det stelt.. Behandlades i båda höftlederna och bedövades i vänster höftled. Hältkontroll, halt höger bak. Så, han har alltså ont i sina höfter.
Nu är det promenader o sen skritt uppsuttet o återbesök om 3 veckor.. Tänk om detta är lösningen på alla problem....