Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Dottern köpte en häst i våras som är underbar... Men ibland när han sväljer syns det som en knöl som utvidgas. Veterinären kollade den...
Svar
0
· Visningar
1 036
Senast: Glimris
·
Hästvård Hej på er alla! Jo, det är lite så här att jag sitter och försöker söka lite över nätet om just detta med hästar med för lite...
Svar
4
· Visningar
4 515
Senast: Toxis
·
Hästvård Jag hittade igår en liten knöl på baksidan av min hästs framben som fanns kvar idag och var alldeles oförändrad. Den är ca 1cm i...
Svar
3
· Visningar
1 287
Senast: milena
·
Hästvård Hej! Jag har nu ett stall med 2 boxar där jag har mina 2 varmblod, sen har jag en liten box som jag hade tänkt att ha 2 st får i, men...
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: Mia_R
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 191
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min syster skulle sälja sin ungponny. Köparen ville besikta, med böjprov. Jag skrek stop och ställde frågan om så unga hästar verkligen...
Svar
16
· Visningar
2 655
Senast: busigdemon
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 359
Senast: Rebeckafalk
·
Hästvård Min fångponny är nu igångsatt sen en månad tillbaks. Är uppe i 20 min promenad/ tömkörning i skritt varannan dag. Nån gång i veckan...
Svar
2
· Visningar
1 570
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Har en irländsk import med vaccination från Irland. Vaccinationsdatum stämmer med de regler vi har i TR. Får hästen tävla på denna...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: tio-i-tre
·
Hästvård med en "vanlig" trimmar? tänkte islandsklippa min häst.. men känner inte att jag vill lägga ut flera tusen kr på en klipp maskin då...
Svar
19
· Visningar
1 729
Senast: NightRain
·
Hästvård Sen en vecka tillbaka så har vår ponny börjat slänga sitt huvud upp och ner, både när vi hämtar i hagen men mest vid ridning. Det har...
2
Svar
33
· Visningar
5 919
Senast: Eloise
·
Foder & Strö Har en häst som är lite sommarfet som behöver gå ner några kg. Det handlar om en lite rund mage och alltså ingen drastisk bantning men...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 000
A
Hästvård Hur lång tid tar det från att styngflugan har lagt sina ägg på hästen, tills dess att de kläcks? Anledningen till min fråga är att jag...
Svar
11
· Visningar
2 792
Senast: Houdinie
·
Foder & Strö Vi har en aning om att våra marker har lägre pH än de borde ha, så vi har pratat om att sprida kalk på marken. Månskensbönder som vi är...
Svar
1
· Visningar
1 238
Senast: MonteRose
·
Hästvård Om en häst har väldigt understuckna trakter, hur verkar man för att få upp dom igen? Jag ska alltså inte verka själv, bara nyfiken på...
Svar
5
· Visningar
5 180
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har just nu min häst under behandling för infl. i si-led. Även konstaterad en liten pålagring pga troligt trauma. Allt låter dock...
Svar
10
· Visningar
1 809
Senast: polly p
·
Hästvård Hur gör man det med minst halkrisk med fyra skor? Isbrodd bättre/sämre? Hur gör polisen? :-D
Svar
15
· Visningar
1 573
Senast: Marty
·
Foder & Strö Mitt sto började för någon vecka sen bete sig konstigt efter att hon hadde ätit upp sin müsli. Ger sen ca 1 mån tillbaka granngårdens...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: Masse
·
Foder & Strö Fyllde vattentunnan i hagen igår kväll och har just varit ut och lunchat hästarna och det fanns inte en droppe vatten kvar. Men måste...
2
Svar
23
· Visningar
4 525
Foder & Strö Inför installning hemma av tvååriga halvblodstjejen klurar jag över foderstat. Försöker googla, använda foderstatsprogram osv men har...
Svar
12
· Visningar
1 538
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025