Bakbenshälta - hjälp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bakbenshälta - hjälp

Okay
Jag är helt utom mig av oro, känns som om jag ska sprängas
Jag ser på honom att något är fel
Han är min bästa vän, mitt allt! Han har varit min gråtkudde sen jag var 14 år

På måndag ef eller tisdag när plåtarna ska tas, ska jag be den veterinären kolla honom också. Och kanske ta en plåt högre upp då med beroende på vad vi ser på kotan

Är det bäst att han är olindad nu på nätterna? Han brukar ha BoT på bakbenen, men kanske är dumt nu innan vi vet vad det är? Glömde fråga vet om det :(

Är nog bäst utan.. Vissa skador ska ju kylas och inte värmas.. :/

Var väl iaf positivt att han inte var jättehalt på böjprov? :) Han blir säkert bra på en kur finadyne!!

Ja jag tänkte så med..

Ja visst det var ju bra att han inte var så halt.. Men något är ju fel :/

Får ha is i magen tills på måndag när jag får provsvaret

Tack för svaren!

Kan du inte ringa och höra om lindorna?
Så vet du istället för gissar. Det tar ju bara 5 min :)

Nu har jag fått provsvaren. Negativt på borrelia alltså 0. Och erlichia hade han 1:80, vilket vet sa var negativt. Så nu återstår det att röntga kotan hö bak.. Det blir imorgon ef.
Han mår bra nu och är pigg, han ska äta finadyne tills imorgon, och sen får vi se vad plåten visar.. (Livrädd)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 989
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 877
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka