Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tjolahopp :) Min nordis har fått nya dojjor idag. Vad jag kan se är det bra gjort.. Vad tycker ni? Vinklar, trakthöjd osv :D... 8 9 10
Svar
182
· Visningar
23 541
Senast: Fislisa
·
  • Låst
Hästvård Besökte ridskolan i närheten och en av deras hästar såg oerhört tufsig, ej i form och misskött ut. Alltså en av ridskolans egna hästar...
Svar
18
· Visningar
2 057
Senast: shampiz
·
Hästvård Är det någon häst som har testat deras produkter? Formula 1,2,3 osv vad de nu heter. Ringt och pratat med dessa och enligt de ska jag ge... 2
Svar
29
· Visningar
15 326
Foder & Strö För oss kommer det att se ut såhär och döm om min förvåning att alla behov blev täckta och fina på första uträkningen! :love: Hö: 13kg... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 902
Senast: Evolution
·
Hästvård Hej, Jag har sökt information om när det laterala gaffelbandsinfästet är avslitet. Jag hittar endast info om skador i själva...
Svar
2
· Visningar
1 401
Senast: limona
·
Hästvård Hur tusan ska man bli av med dom? Min ena häst blir tokig av dom och näst intill oridbar när dom härjar runt på henne :cry: Finns... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
13 070
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Någon som provat detta? Hur hög dos måste man ge? Jag har hittat 2 fabrikat i Sverige, det ena lite dyrare rekommenderar en dagsdos...
Svar
14
· Visningar
5 508
Hästvård Min valack fick en spark strax över hasen för några veckor sedan. Hasen var rejält svullen och det hade blivit ett litet men lite...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: misscocos
·
Foder & Strö Nått foder mer är olja som ger enbart energi eller väldigt lite protein. 2
Svar
24
· Visningar
3 360
Hästvård Har ett 5årigt halvblod dom går på lösdrift. Rids ca 5 dagar i veckan varierad träning. Brukar stå inne i stall ungefär 1 natt i veckan...
Svar
9
· Visningar
1 425
Senast: Asa_S
·
Hästvård Hej! Osäker om jag postade i rätt forum, flytta den gärna annars. Gäller en ponny vars tidigare ägare sa "vi valde att triangelmärka...
Svar
10
· Visningar
1 575
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Tänkte köpa loppfrön/loppfröskal till min häst. Vilken är den mest prisvärda varianten? Granngårdens känns dyra och var dessutom slut.
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: Marvin
·
Hästvård Ja som rubriken lyder: nu när vi inom travet inte får använda Cedar Oil längre vad ska man då använda? Det finns ju ett gäng olika...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: Badankan
·
Foder & Strö Hejsan. Nu sitter jag här med en häst med muskler på fel ställen och ser ärligt ut som en kossa. Jag har totallt ingen anning om hur...
Svar
2
· Visningar
904
Hästvård Min ponny har efter 9 v. diffus hälta blivit diagnostiserad med skada på hovbenets sidoligament(innersida), ligamentet var rejält... 2
Svar
21
· Visningar
11 527
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag är dåligt insatt i "maskfrågor" men tycker mig ha förstått att de flesta avmaskar sin häst en gång per år(?) efter att man låtit... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 676
Senast: Solar
·
Foder & Strö Har två ponnyer med med olika problem med leder/brosk/pålagringar/senor. Har börjat ge dem Nypon och Glukosamin. Men funderar även på...
Svar
13
· Visningar
6 776
Senast: Uppsnarjd
·
Hästvård Vad ska man särskilt tänka på med lite äldre hästar och ponnyer? Att de ska få tillräckligt med näring, naturligtvis. Energirikt...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Görel
·
  • Låst
Hästvård http://wwwc.aftonbladet.se/sport/ridsport/skotsel/verkad.html Vad kan vi göra för att hjälpa denna häst?
Svar
4
· Visningar
1 193
Senast: gylle
·
Hästvård Idag fick jag svar på blodproverna, min 23 åring har cushing. För ca 5 år gjorde jag en stimulering där de mätte kortisolet, sprutade in...
Svar
8
· Visningar
4 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyr raser?
  • Födda 2022
  • Inkar
Tillbaka