Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kanske Ligger tråden fel? Isf får moderator flytta den :) Men i alla fall. I stallet används det hinkar i boxen till vattnet och min... 2
Svar
22
· Visningar
2 541
Hästvård Min älskade otursfågel har gjort det igen... Denna gången har hon fått en allergisk reaktion , men av vad??? Är det någon av er... 2
Svar
30
· Visningar
9 493
Senast: lady_vip
·
Hästvård Har nu stallat in min islandshäst som brukar ha eksem täcke på sig ute.. men kan man ha det på inne oxå eller blir det för varmt? Har...
Svar
11
· Visningar
1 738
Senast: Linnea_
·
Hästvård Detta är helt hypotetiskt! Men låt säga att ni har en häst som har en skada som orsakar ledinflammationer lite då och då när hästen är i... 2
Svar
26
· Visningar
3 913
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Försökte hitta en tidigare tråd om detta ämnet men hittade inget, finns det en tråd gömd så får denna gärna tas bort. Hur som helst...
Svar
7
· Visningar
1 419
Hästvård Jag ska provrida en frieser för eventuellt köp. En vän avrådde mig från att skaffa en frieser pga hen ansåg att dessa har ryggproblem... 2
Svar
22
· Visningar
6 764
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Min gammelponny börjar tackla av. Redan förra vintern var det väldigt stelt och jobbigt under den kallaste perioden. Trots varmt täcke... 2
Svar
24
· Visningar
3 285
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Är det någon som har använt sig av kraniosakralterapi till häst - i förebyggande eller behandlande syfte - och vad tyckte ni om detta...
Svar
2
· Visningar
1 827
Senast: Esset
·
Foder & Strö Har bara en enkel kanske lite löjlig fråga men ska man blötlägga Hippo top müsli? :)
Svar
3
· Visningar
1 250
Senast: Darkie
·
Foder & Strö Är det någon som råkat ut för att hästen fått kolik eller magproblem av Flexijoint? Min häst har ätit Butta en längre tid och var fin i...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Glimm
·
Foder & Strö Nån som funderat på det? Jag har nämligen observerat att det ligger en massa frön och blad kvar på boxbädden efter att min häst stått...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: MonteRose
·
Hästvård Det verkar som att mitt två åriga russ har fått pälsätare. Märkte det för max två veckor sedan. Såg att hon hade några få fläckar på...
Svar
3
· Visningar
10 984
Senast: Manji
·
Hästvård Hej! Min häst har tappat mycket hull under sommarbetet. Nu de senaste veckorna har vi ökat på med hösilage, betfor och korn... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 198
Senast: Immer
·
Foder & Strö Just nu äter min häst happy horse sensetive. Då hon har haft lite eksemkänningar så vill jag ha ett foder helt utan havre. Då det är... 2
Svar
27
· Visningar
4 959
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Min häst har väldigt ömtålig vinterpäls, minsta lilla friktion så skavs den av. Framför allt har jag problem under bakre delen av... 2
Svar
25
· Visningar
2 996
Senast: axel
·
Hästvård Förra veckan var pålle rejält varmare i ena hoven och synbart halt. Vi tänkte direkt på hovböld. Dagen därefter var han betydligt mindre...
Svar
2
· Visningar
1 162
Senast: axel
·
Foder & Strö Finns det någon forskning eller så kring vilka mineraler som är bäst? Är lite osäker på vad jag ska ge för något. Jag vill ha något... 9 10 11
Svar
213
· Visningar
39 341
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag köpte i somras ett islandssto som går med föl. Upptäckte efter någon månad att hon hade en knöl på sidan på juvret och den är...
Svar
2
· Visningar
1 523
Senast: Fakur
·
Hästvård Min häst har för andra gången på ett år blivit en aning sned i sin rygg. Förra gången berodde det trodde jag på en sned sadel som byttes... 2
Svar
30
· Visningar
10 888
Senast: mumin
·
A
Hästvård Hej! Jag ska snart skaffa egna hästar. Vill gärna ha dem barfota, om det fungerar för dem såklart. Jag har förstått att detta med... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
15 719
Senast: Toxis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyr raser?
  • Födda 2022