Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan, jag har lite frågor om Domosedan. Jag använder det till min svårlastade häst. Jag skall absolut rådfråga veterinären men tänkt... 2 3
Svar
43
· Visningar
26 639
Senast: Fiorano
·
Hästvård Har senaste tiden funderat mycket över hur man behandlar ledinflammationer. Det känns som att det den här hösten fullkomligt... 2
Svar
20
· Visningar
6 534
Hästvård Vet inte om det redan finns en sådan här tråd men jag skulle vilja veta vad "era maghästar" står på för strö och ni som haft kolikhästar...
Svar
11
· Visningar
2 082
Senast: Targa
·
Hästvård Jaaa, snart kommer den fruktade sommaren igen. Jag har alltid tidigare sett fram emot sommaren, men i år gör jag det inte alls :crazy... 2
Svar
39
· Visningar
7 166
Senast: viarp
·
Foder & Strö Finns det något bra alternativ till Chevinal plus, gärna billigare. Det finns ju en uppsjö på marknaden och är lite lat för att leta... 2
Svar
29
· Visningar
5 079
Senast: Estivuz
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet av biolight??? funderar på att köpa en sån men dom är ganska dyra. Har haft ut en som gör IR terapi på...
Svar
3
· Visningar
1 589
Senast: Nikepaj
·
Foder & Strö I stallet som min pålla ska flytta till i augusti måste alla hästar utfodras med småmaskigt hönät. Jag kan inte så mycket om det men har... 2 3
Svar
56
· Visningar
9 445
Senast: Lobelia
·
Hästvård Efter klara besked från hästen att något ät galet så kommer en betrodd och duktig veterinär ut i morgon och ska undersöka. Jag bokade...
Svar
9
· Visningar
2 043
Senast: Aslan
·
Foder & Strö Jag har nu räknat ut en foderstat, baserat på de behov hästen borde ha med hänsyn taget till ålder, ras, kön, arbetstillägg osv. Fick...
Svar
10
· Visningar
1 606
Hästvård Min häst fick denna diagnosen för ca 1 månad sedan. Vi promenerar just nu 15 min per dag ca. Hur ser diagnosen ut för framtida...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: SoNo
·
Foder & Strö Finns här någon vänlig själ som kan förklara hur man bär sig åt för att skaffa Prior Notice på FDA:s hemsida? Jag har varit inne då...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Finns det studier eller liknande som visat att EMS-hästar behöver viss mängd av Mg/E-vit och allt vad jag hört? Har enligt...
Svar
10
· Visningar
4 035
Senast: EmmaW
·
Hästvård Hej alla! Jag har en tio årig hingst som jag tänkte kastrera, dels för risken med att de springer över och skulle betäcka andra ston...
Svar
14
· Visningar
4 366
Senast: gylle
·
Foder & Strö Vi har ett sto som är väldigt stoigt. Går i brunst så fort en valack dyker upp. Lyckas få de mest ointresserade valackerna...
Svar
3
· Visningar
1 239
Senast: Zamira
·
Hästvård Min häst har fått massa skorv i pälsen, mest på ryggen och rumpan.. vad kan detta vara?!
Svar
11
· Visningar
3 532
Foder & Strö Bor några mil söder om Stockholm. Har kvar 3 isisar i sommarhagen på ca 1 ha. Alla tre är redigt trinda efter sommaren (de gick på halva... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 724
Senast: EmmaW
·
Foder & Strö Hey alla kunniga Bukefalister! :) Har en fråga. Vad är skillnaden mellan hackad lucern och pelletrerad lucern?? Hästen börjar tappa... 2
Svar
22
· Visningar
9 527
Senast: ameo
·
Hästvård Sällskaps hästen har börjat hosta och snorar, hon är lite damm känslig så trodde Först att det var på det. Men i morse så hade hon gult...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: elgur86
·
Foder & Strö Har börjat vänja av från stoet och det går jättebra. Han står lugnt i sin box på natten, äter allt kan ska och går med sin mamma mellan...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Masse
·
Hästvård kollar lite hästar å en jag är intresserad av hade såkallad bockhov.. är de något att bry sig om? behöver häst som kan bära tyngre...
Svar
10
· Visningar
2 062
Senast: NightRain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka