Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hejsan Jag har en ponny som totalt vägrar att äta kraftfoder eller mineraler. Men mineraler är ju jätteviktigt, så nu undrar jag vad...
Svar
19
· Visningar
3 099
Foder & Strö Kraffts och kvarnbys färdiga mineralfoderblandningar är de jag känner till. Finns det fler?
Svar
4
· Visningar
861
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag har tidigare skrivit om min häst som har ständig diarré. Vi har testat en mängd olika saker utan resultat. Han äter sedan i våras hö...
Svar
5
· Visningar
2 293
Senast: Jofta
·
Hästvård Upptäckt för en vecka sedan att min häst var halt på höger fram, märktes enbart i trav. Efter lite letande hittade jag ett litet sår på...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Hej! Jag var och köpte foder igår, köpte en säck Krafft pluss protein. När jag kom till stallet så såg jag att säcken hade passerat...
Svar
5
· Visningar
3 132
Hästvård Hej! För ca en månad sedan blev min häst troligtvis biten av en orm i hagen, för plötsligt var han 2 gradigt halt på HF när jag tog in...
Svar
18
· Visningar
5 875
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag har nu suttit hela kvällen och försökt knåpa ihop foderstat vilket jag aldrig gjort tidigare så nu behöver jag en överblick av er...
Svar
2
· Visningar
1 193
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Vart skickar ni för analys av hösilage? Pris, länk
Svar
5
· Visningar
926
Hästvård Hejsan, jag har lite frågor om Domosedan. Jag använder det till min svårlastade häst. Jag skall absolut rådfråga veterinären men tänkt...
2 3
Svar
43
· Visningar
26 423
Senast: Fiorano
·
Hästvård Har senaste tiden funderat mycket över hur man behandlar ledinflammationer. Det känns som att det den här hösten fullkomligt...
2
Svar
20
· Visningar
6 514
Hästvård Vet inte om det redan finns en sådan här tråd men jag skulle vilja veta vad "era maghästar" står på för strö och ni som haft kolikhästar...
Svar
11
· Visningar
2 080
Senast: Targa
·
Hästvård Jaaa, snart kommer den fruktade sommaren igen. Jag har alltid tidigare sett fram emot sommaren, men i år gör jag det inte alls :crazy...
2
Svar
39
· Visningar
7 009
Senast: viarp
·
Foder & Strö Finns det något bra alternativ till Chevinal plus, gärna billigare. Det finns ju en uppsjö på marknaden och är lite lat för att leta...
2
Svar
29
· Visningar
5 077
Senast: Estivuz
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet av biolight??? funderar på att köpa en sån men dom är ganska dyra. Har haft ut en som gör IR terapi på...
Svar
3
· Visningar
1 586
Senast: Nikepaj
·
Foder & Strö I stallet som min pålla ska flytta till i augusti måste alla hästar utfodras med småmaskigt hönät. Jag kan inte så mycket om det men har...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 436
Senast: Lobelia
·
Hästvård Efter klara besked från hästen att något ät galet så kommer en betrodd och duktig veterinär ut i morgon och ska undersöka. Jag bokade...
Svar
9
· Visningar
2 012
Senast: Aslan
·
Foder & Strö Jag har nu räknat ut en foderstat, baserat på de behov hästen borde ha med hänsyn taget till ålder, ras, kön, arbetstillägg osv. Fick...
Svar
10
· Visningar
1 606
Hästvård Min häst fick denna diagnosen för ca 1 månad sedan. Vi promenerar just nu 15 min per dag ca. Hur ser diagnosen ut för framtida...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: SoNo
·
Foder & Strö Finns här någon vänlig själ som kan förklara hur man bär sig åt för att skaffa Prior Notice på FDA:s hemsida? Jag har varit inne då...
Svar
8
· Visningar
1 437
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Finns det studier eller liknande som visat att EMS-hästar behöver viss mängd av Mg/E-vit och allt vad jag hört? Har enligt...
Svar
10
· Visningar
4 028
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd