Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en ponny vars huvuduppgift är att vara sällskap till min ridhäst. Han rids även av min dotter några dagar per vecka, och...
2
Svar
22
· Visningar
4 063
Senast: mily
·
Foder & Strö Fick nyss ett meddelande på Facebook av min vän som är i Turkiet på hästranchen där jag jobbade... Hästarna har blivit magra och har...
Svar
17
· Visningar
2 234
Senast: lilstar
·
Foder & Strö Min pålle vill inte ta sig i hull! Hon är pigg och glad och verkar inte lida märkbart, men några kilo till hade inte skadat alls. Hon...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 071
Senast: lady_vip
·
Hästvård Idag var på ett långt besök hos vet, ifrån klockan 11 till 5.. Efter att min häst har haft hälta, så bestämde jag mig för att åka dit...
Svar
0
· Visningar
978
Senast: jjulia
·
Foder & Strö Jag vill veta era erfarenheter av olika strö till hästar. Jag själv har bara haft halm och det har fungerat bra. Men är lite nyfiken på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
15 432
Hästvård Satt och tittade lite på travlopp i eftermiddags och också då "skoinfon". Vissa hästar tävlas helt barfota, vissa skodda runt om, vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 020
Senast: Passion
·
Hästvård Idag är det en regnig dag, ja, hör på maken, det regnar ute. Kan man ju tycka inte är något konstigt, det är ju hösten, de brukar regna...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
16 554
Senast: mammaLiss
·
Hästvård Vid kvällskollen nu bland unghästarna på lösdriften så hittar jag en krake som är svullen från kota och ned till hov. In med den i...
Svar
12
· Visningar
5 063
Senast: Görel
·
Hästvård Hej. Hästen skadade sig lite lätt i helgen, ett ytligt sår på utsidan av frambenet, strax nedanför knät. Det är svullet och varmt...
2
Svar
22
· Visningar
6 140
Foder & Strö Hej Har 2 hästar, en gammal dam och en väldigt tjock madame! Den gamla skulle behöva fri tillgång, men definitivt inte den andra. Så...
Svar
9
· Visningar
1 781
Senast: Dandylinn
·
Hästvård jag vet en kille som håller på att ge Kraniosakral terapi. Han är väldigt populär och fullbokad, och man har rekommenderat honom till...
2
Svar
22
· Visningar
5 643
Senast: Zelecta
·
Hästvård Såg en bild på en rakad häst för någon dag sen och kan inte få en fråga ur huvudet. Den hade inte typ "enfärgad" hud utan mörkare...
Svar
0
· Visningar
570
Hästvård Kanske hamnar detta fel, men det jag är ute efter är ju "sjukgymnastik" så förhoppningsvis kan det passa under hästvård. Har försökt...
Svar
2
· Visningar
4 761
Senast: ylvalill
·
Foder & Strö Jag behöver tips på hur man lär hästen att använda den automatiska vattenkoppen. Jag har testat följande: *Ingen hink i boxen...
2
Svar
26
· Visningar
4 396
Senast: stjarnfrugt
·
Hästvård På fredag kommer mitt hjärta få somna in. Vi har kämpat ihop under tio år och aldrig har hon varit helt frisk en längre period utan det...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 506
Senast: Sofie_B
·
Foder & Strö Som rubriken lyder - någon som kan hjälpa mig med detta värde? Har misslyckats med att hitta denna info på nätet.
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: macan
·
Hästvård Jag blir galen... "Vet" ju att man ska skilja på sommar och vinterhagar, det står på varenda information om mask. Men inte på ett...
Svar
18
· Visningar
4 364
Hästvård Kastrerade en 2,5 årig hingst i tisdags, ståendes i stallet. Han blödde mer än vanligt efteråt och fick därför stå inne över första...
Svar
8
· Visningar
3 033
Senast: Muninn
·
Hästvård Jag har en häst på 5 år som inte blir av med spolmasken Som jag har förstått det hela så brukar de flesta hästar bli resistenta mot...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 685
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag håller på att byta Spannex Lusernpellets mot Dangrönts lusernpellets främst eftersom säckarna är smidigare att köpa och få hem. Men...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd