Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Konstig rubrik kanske.. Jag har en vän som bor i en annan stad, för två år sedan fick jag höra att vännens häst råkat ut för en... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 243
Senast: yennork
·
Foder & Strö Ska hämta hem min häst vad ska jag köpa för kraftfoder? När jag köpte henne i våras fick hon müsli och mineraler, jag fortsatte då...
Svar
10
· Visningar
1 594
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Funderar på att seriöst installera varmvatten i stallet då jag är sjukt utmattad på hästar som står och pinas igenom iskalla spolningar... 2 3
Svar
56
· Visningar
7 395
Senast: mackan
·
Hästvård Kan man på nåt sätt ta prover/test och se om ens häst har cancer invertes? (skimmel - melanom) 2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 892
·
Foder & Strö För och nackdelar med dessa två om man ska jämföra?
Svar
13
· Visningar
2 415
Senast: YW1966
·
Hästvård Min 5-åring (väldigt sparsamt tagen) har under den senaste tiden visat symptom som är väldigt okända för mig. Jag ska ringa kliniken... 2
Svar
25
· Visningar
4 960
Senast: Fiorano
·
Hästvård Sto i 20-års åldern Promenadhäst Normalviktig Glad och alert Ingen feber Rör sig frivilligt i alla gångarter som ser normala ut...
Svar
17
· Visningar
6 553
Senast: Elisha
·
Hästvård Är det olagligt att sälja sina djurs överblivna läkemedel? Tänker på att man har tex prascend eller fenylbutazon m.m över tex, hästen... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 558
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Stallet där min ponny står erbjuder två olika hagar. Eller ja, fler alternativ finns men två alternativ som över huvud taget är...
Svar
7
· Visningar
916
Senast: MM
·
Hästvård Hejsan! Vill poängtera att detta inte är min häst, jag hyr den några dagar i veckan. I flera år har nu ägaren haft samma hovslagare och... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
13 968
Senast: Toxis
·
Foder & Strö Jag fick en analys skickad till mig som ger mig dubbla budskap när det gäller energiinnehållet/MJ. Vilken siffra anser ni är rätt att gå...
Svar
9
· Visningar
1 088
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hej på er alla! Tänkte slänga ut en fråga som kan bli ganska intressant och höra ifrån er hästmänniskor hur era tankar går. :)... 6 7 8
Svar
154
· Visningar
12 061
Hästvård Jag har haft min häst i över fem år nu, och hon har tidigare haft små åkommor. Men sedan i somras när jag flyttade henne till nytt...
Svar
19
· Visningar
2 220
Senast: Elajna
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter... 2
Svar
22
· Visningar
6 834
Senast: Luleå
·
Foder & Strö Jag har en gammal dam här hemma som snart är 27 år, hon är fin i kroppen för sin ålder, lite bukig (fölmärr och stått i några år efter... 2
Svar
20
· Visningar
2 948
Senast: Lydia
·
Hästvård Min hast avlivades med Somulose i förra veckan, sorgen och saknaden är enorm (trots att beslutet inte var förhastat och väl underbyggt -...
Svar
17
· Visningar
1 934
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Kan reaktion från Soja skapa svullna bakben? Har sedan någon vecka börjat ge min häst soja (1 dl bara) och igår märkte jag att...
Svar
5
· Visningar
1 319
Senast: Evolution
·
Hästvård Idag när jag skulle stretcha min unghäst för första gången så knastrade det rejält i bägge hans bak-kotor. Blir fundersam eftersom det...
Svar
0
· Visningar
722
Hästvård Kom ut för nu 2 veckor sedan till hästen som var rejält halt hö bak, samt varm och svullen på insidan av kotan och neråt. men inte jätte...
Svar
5
· Visningar
1 081
Hästvård Tycker det verkar bli vanligare att man inte använder rem på krubbitare. Era reflektioner på detta? Verkar finnas olika "skolor"...
Svar
8
· Visningar
3 772
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka