Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Det är, enligt denna lag, bara staten, eller bolag i vilket staten har betydande inflytande, som får handla med läkemedel "Ja ? Hur menar du ? Vad apoteken eller vad de kallas osv , än heter så är ju faktumet samma i TS läge oavsett ? Vad förändrar det faktum enligt dig attt självklart får man inte sälja medicin man fått recept utskrivet vidare ? Det ända som
Hänt är ju att Apoteket fått fler aktörer på marknaden ,principen ang läkemedels reglage och restriktioner ang recept är ju desamma . Hur kan det ens vara en fråga liksom.
Den som hämtar ut läkemedel på recept måste kunna legitimera sig. Handlar det om narkotikaklassade recept så kan bara den som är namngiven hämta ut medicinerna, alternativt fullmakt med bådas legitimation.Fast så noggranna verkar inte apoteken vara när det gäller mediciner till djur då en bekant till mig lätt fick hämta ut mitt recept till häst, han leg bara sig och inte mig som stod som receptinnehavare.
Fast så noggranna verkar inte apoteken vara när det gäller mediciner till djur då en bekant till mig lätt fick hämta ut mitt recept till häst, han leg bara sig och inte mig som stod som receptinnehavare.
Nu sparar jag ju gärna butta eftersom jag använder det till mig själv
? vi pratar ju om att som privatperson SÄLJA vidare receptbelagda preparat, inte om att hämta ut dem från apoteket.