Sv: Spolar ni av benen med varm- eller kallvatten?
Du mena for att coola ner en Hot Horse, som du ska svalka av dig med kallt vatten efter ett hårt arobics pass.
Visst inte det behövs en SLU studia om "Hur man coola ner kroppen"? (ett elimentär klarhet till o med for djuren).
Har prata vi om hästar som kommer in från hagen och benen spolas ner med kallt vatten.
Man bli valdig fundersom om en del folks brist i "rational tankande"?
Precis! ^^
Studien var egentligen till för att får hästen att återhämta sig fortare efter en hårt pass. Och då kom dem fram till detta. Som jag var inne på "att stoppa svettningen" antydde jag på verkligen hästar som har jobbat Inga ljum varma hästar då.
Visst blir det säkert lättare med ljummet vatten för att få bort leran men har inget varmvatten i stallet, så det får bli kallt.
Absolut, kallvatten är bra att använda efter ansträngning men som jag sa tar längre tid innan effekten "kommer igång" jämfört med t ex kyl-lera.
Du mena for att coola ner en Hot Horse, som du ska svalka av dig med kallt vatten efter ett hårt arobics pass.
Visst inte det behövs en SLU studia om "Hur man coola ner kroppen"? (ett elimentär klarhet till o med for djuren).
Har prata vi om hästar som kommer in från hagen och benen spolas ner med kallt vatten.
Man bli valdig fundersom om en del folks brist i "rational tankande"?