Märklig "hälta" med div. övriga symptom

Sv: Märklig "hälta" med div. övriga symptom

Men vilket tråkigt besked :(

Hoppas ni ska få ordning på det så gott det går!

Håller tummarna för din häst!

Kan också tillägga att jag blev idiotförklarad LÄNGE innan en riktigt bra (dvs kunnig OCH lyhörd) veterinär konstaterade att min häst hade ont i båda haserna...:( Fick höra både det ena och det andra om både mig och hästen innan diagnosen. Det är tragiskt att så många veterinärer verkar ha svårt för att verkligen lyssna på hästägaren!

Jag förutsätter att veterinären - självklart - vet mer om sjukdomar än vad jag gör. Däremot tycker jag att det är jättejobbigt, och väldigt tokigt, när man står och försöker tjata sönder sig angående symtom som veterinären ignorerar. Den veterinären som till slut lyssnade på mig helt och fullt sa också att "det brukar vara hästägaren som står sin egen häst närmast". Och så är det ju. Som hästägare ser man sig häst (oftast) varje dag och i många olika situationer. Jag klagade till exempel på hur min häst kändes/reagerade på nedförsbackar, men det var inte en enda veterinär som brydde sig om att se henne röra sig i en nedförsbacke...

Usch vad tråkigt:(. Förhoppningsvis kommer ditt fall åtminstone göra skillnad i den första klinikens rutiner. Ditt fall har varit uppe på mötet och uppföljningen med hur det gått för din häst kommer naturligtvis också tas upp!

Men för din häst är det kanske inte helt hopplöst? Feel här på buke har en fin liten häst som fungerar trots skador på halskotpelaren:).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 769
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 779
Senast: Josofinito
·
Hästvård Har ett shettissto som för ett par veckor sen fick 40 graders feber och senare stapplig/styv gång med tydlig smärta i framdeln. Ingen...
Svar
19
· Visningar
1 860
Senast: Exit
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 377
Senast: fridaxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit