Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, min häst har under senaste två veckorna börjat bete sig lite onormalt, hon vill ej längre ge fast sig i hagen, hon gnager på allt...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: Boj
·
Hästvård Har lite funderingar med er vad som kan vara felet. Slutade äta i tors kväll. inga tecken på kolik. vill äta men kan inte. Hon dricker...
Svar
13
· Visningar
2 241
Senast: mackan
·
Hästvård Har efter att ha pratat med veterinär gett ena hästen Hippotrim, kur på 5 dagar som avslutas imorgon. Anledningen är att den hostat till...
Svar
17
· Visningar
2 806
Senast: Toxis
·
Foder & Strö Är det någon som har tips på hur man bäst bygger ett skydd för att hindra att hästarna sprider ut rundbalen? Mina gör av med så j*dra...
Svar
4
· Visningar
3 572
Senast: ameo
·
Foder & Strö I årets foderstat kommer jag att använda bla Foderkrita. Jag har en hink som jag köpte för några år sedan som står i stallet så jag...
Svar
1
· Visningar
1 218
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Vilka för- och nackdelar finns det med en häst som har ett relativt stupande kors? Vad kännetecknar dessa hästar? Påverkas rörelserna...
Svar
1
· Visningar
1 710
Senast: remmis
·
Hästvård Min häst som är 4 år har haft problem ett bra tag med att han helt plötsligt kan "tappa" ena bakbenet. Det händer bägge benen och det är...
Svar
14
· Visningar
6 986
Senast: Hjefr
·
Hästvård Hej, lång historia kort. Min snart elvaårige valack har ett flertal gånger genom sitt liv blivit halt höger fram. För ca 5 år sedan...
Svar
5
· Visningar
2 952
Senast: Grazing
·
Hästvård Konstig rubrik kanske.. Jag har en vän som bor i en annan stad, för två år sedan fick jag höra att vännens häst råkat ut för en...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 232
Senast: yennork
·
Foder & Strö Ska hämta hem min häst vad ska jag köpa för kraftfoder? När jag köpte henne i våras fick hon müsli och mineraler, jag fortsatte då...
Svar
10
· Visningar
1 586
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Funderar på att seriöst installera varmvatten i stallet då jag är sjukt utmattad på hästar som står och pinas igenom iskalla spolningar...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 379
·
Hästvård Kan man på nåt sätt ta prover/test och se om ens häst har cancer invertes? (skimmel - melanom)
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 870
·
Foder & Strö För och nackdelar med dessa två om man ska jämföra?
Svar
13
· Visningar
2 413
Senast: YW1966
·
Hästvård Min 5-åring (väldigt sparsamt tagen) har under den senaste tiden visat symptom som är väldigt okända för mig. Jag ska ringa kliniken...
2
Svar
25
· Visningar
4 955
Senast: Fiorano
·
Hästvård Sto i 20-års åldern Promenadhäst Normalviktig Glad och alert Ingen feber Rör sig frivilligt i alla gångarter som ser normala ut...
Svar
17
· Visningar
6 535
Senast: Elisha
·
Hästvård Är det olagligt att sälja sina djurs överblivna läkemedel? Tänker på att man har tex prascend eller fenylbutazon m.m över tex, hästen...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 543
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Stallet där min ponny står erbjuder två olika hagar. Eller ja, fler alternativ finns men två alternativ som över huvud taget är...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: MM
·
Hästvård Hejsan! Vill poängtera att detta inte är min häst, jag hyr den några dagar i veckan. I flera år har nu ägaren haft samma hovslagare och...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
13 691
Senast: Toxis
·
Foder & Strö Jag fick en analys skickad till mig som ger mig dubbla budskap när det gäller energiinnehållet/MJ. Vilken siffra anser ni är rätt att gå...
Svar
9
· Visningar
1 087
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hej på er alla! Tänkte slänga ut en fråga som kan bli ganska intressant och höra ifrån er hästmänniskor hur era tankar går. :)...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
12 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare
  • Förvaring stallkläder