Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har fått kornkross av min närmaste mjölkbonde, kornkrosset innehåller 48%bondböna/åkerböna. Det ökar upp proteinet till...
Svar
0
· Visningar
1 472
Senast: Inelin
·
Hästvård Fick för 3 veckor sen reda på att min häst har en pålagring i kronleden vänster fram. Jag har ingen erfarenhet av detta så undrar om det...
Svar
1
· Visningar
1 712
Senast: Marlene
·
Foder & Strö Har kommit fram till att min häst får för lite av både fosfor, kalcium, magnesium och selen. Han får nu 10 kg hösilage, ca 4 dl blöt...
Svar
7
· Visningar
1 519
Senast: Leansman
·
Foder & Strö Vi kommer snart att få hem en ponny som är ganska lättfödd. Mitt varmblod är extremt svårfödd och får givetvis fri tillgång av hö i...
Svar
9
· Visningar
1 323
Senast: Karma
·
Hästvård Häst som "tappar" bakbenen har man ju hört om. Men när det kommer till även framben - någon som stött på detta? Kan ske på valfritt av... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 579
Senast: mackan
·
Foder & Strö Är det ngn av er som testat ovanstående foder som ska vara Hippos "vassaste" tävlinsfoder?
Svar
7
· Visningar
3 720
Hästvård Skrev om min häst igår som jag plockade in från hagen och efter det ville han inte belasta höger bakben när han stod på det, kunde dock...
Svar
1
· Visningar
1 519
Senast: limona
·
M
Hästvård Detta började förra vintern. När min ena häst kom hem från fodervärd där hon gått lite mer "löst" än vad hon vanligtvis gör (och tex...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Fiorano
·
Hästvård En dressyrhäst i min närhet har fått en gaffelbandsskada höger bak pga överansträngning. Den var inte intialt halt utan reagerade på...
Svar
6
· Visningar
4 312
Senast: halvhalt
·
Foder & Strö Har fått analys på höt vi kommer börja ge av över vintern, jag är inte så kunnig på analyser så vore oerhört tacksam om någon kunde...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: Korven
·
Hästvård fick super ont i ryggen idag när jag red och smörjde in ryggen samtidigt som jag smörjde in hästens ena karled som ofta blir lite tjock...
Svar
3
· Visningar
954
Hästvård Min mor avmaskade sin åring med axilur i förrgår, han hade troligtvis en del spolmask då han hade stor buk. Träckprov var inte gjort för... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 072
Foder & Strö Jag har en fjording på 17år som har börjat falla ur när det blir höst. Träckprovad och avmaskad efter konstens alla regler och tänderna...
Svar
9
· Visningar
1 734
·
Hästvård Min häst var svullen i ena frambenet i lördags när jag tog in henne från hagen. Det var en svullnad mitt på utsidan av benet mellan kota...
Svar
6
· Visningar
4 702
Senast: Toxis
·
Hästvård Någon som provat magbalsam till sin häst? Är en färdig örtblandning som man köper. Min häst är väldigt känslig i magen,kan gå... 2 3
Svar
40
· Visningar
8 557
Senast: Tingeling
·
Hästvård Tar upp frågan än en gång.. :) Jag har en häst som på röntgen visar förändringar i halskotpelaren, i kotorna närmast bogen. Han är...
Svar
3
· Visningar
1 983
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Har nu hittat Hösilage med analys som vi ev. ska åka o hämta imorgon! Men jag kan ju inget om de olika värdena så tänkte höra om ni...
Svar
3
· Visningar
731
Hästvård Vad anser ni om en häst som sliter sina brodd så här ? http://hovar.silvercaladora.se/#!album-6
Svar
10
· Visningar
1 713
Senast: mag
·
Foder & Strö Fick nyss analysen mejlad till mig,men hur ska man räkna den? Vilket program är lättast att använda? Ska man fylla i efter kg...
Svar
16
· Visningar
1 062
Senast: Ackio
·
Foder & Strö Hej! Igår så fick mitt islandshäststo som är fyra år gammal ett början till/ett litet anfall av sandkolik. Tack vare bra stallkompisar...
Svar
6
· Visningar
1 762
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025