Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för ditt svar, men här är det snarast ett ickesvar, jag efterfrågar hur du kommit fram till att alla eller så gott som alla problem som har med ben, hovar och rörelsestörningar just beror på felverkning och inte primärt har en annnan orsak exempelvis ridning, underlag, sjukdomar, dåligt avpassad utrustning, skador eller medfödda defekter.
Om du har inte märkt är det New Age progressive tänkenda som gäller, utveckling ha gått framåt till mer Nature Verkning,.....ett par rasp tag, kappa av tån.....färdig
Så utifrån din erfarenhet med en häst så menar du att flertalet hästar är felskodda och att får hästarna problem med ben, rörelsestörningar och hovar så är det med stor sannolikhet skoningen? Så stor att du per internet kan ställa den troliga diagnosen?
Du får ursäkta men jag är väl ovanligt trög Men du anser alltså att din teori är rätt oavsett hästens benställning ???
Tex en fransysk benställning med uttåad hovar...
Min häst snubblar och snavar när han är disträ och framtung (snubblar både fram och bak), han har även hängande framknän så de "viker" sig ibland. Är han pigg och ihop i kroppen så snavar han i princip aldrig.
Eftersom detta hände för tjugo år sedan har alla hästar jag träffat därefter bekräftat att det som stod i böckerna jag nämnde inte bara var väldigt viktigt utan en förutsättning för hästens naturliga mekanik och hållbarhet. MVH