Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej Undrar om det är någon som har erfarenhet av Pemfigus Foliaceus? Har ett 22 årigt islandssto som med största sannolikhet drabbats...
Svar
1
· Visningar
1 463
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Tänkte höra om någon möjligtvis har erfarenhet av "alternativ behandling" för häst som verkar ha någon typ av "beteende problem", kan...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: morgaine
·
Hästvård När jag kom till stallet i söndags kväll hade min häst ett rätt djupt sår på undersidan av huvudet, mitt emellan mule och ganasch. Såret... 2
Svar
38
· Visningar
4 757
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hej Sedan förra söndagen (8 dagar nu) har min Nordsvensk haft diarré. Han får 1 dl betfor som jag blöter till honom och ger morgon och... 2
Svar
26
· Visningar
5 355
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Min foderhäst har sjukt risiga hovar, och jag är villig att prova det mesta i tillskottsväg för att försöka hitta något som kan hjälpa... 2
Svar
22
· Visningar
5 009
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Min häst Har alltid varit lite tunn i kroppen. Efter att ha bytt stall i slutet av Aug.-13 så har han lagt på sig bra. Idag har han fri...
Svar
6
· Visningar
1 340
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Jag fick en fråga tidigare idag som jag inte kunde svara på. Går det att ge följande mineralfoder till häst? Innehåll Kalcium, Ca...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Cicci
·
Foder & Strö Hej! Jag har två eksemhästar som fått linfröolja dagligen i flera år med gott resultat. Den ena har varit överviktig länge. Den andra...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: sthu
·
Foder & Strö Vårt hö som vi köper i år har förskräckligt dåligt proteinvärde kontra energin. Bonden som har skördat det däremot verkar tro att det är... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 288
Senast: Vivo
·
Foder & Strö Har problem med min häst lösa mage. Den är väldigt vattnig/rinnig av sig (lägger jag en nyskiten hög i skottkärran så rinner det av...
Svar
18
· Visningar
2 256
Senast: clubman
·
Hästvård Jag har varit iväg hos veterinären förra veckan och gjort ett ultraljud för att kolla på bland annat SI-leden på pålle, i hopp om att...
Svar
10
· Visningar
2 856
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Tyvärr så har min tant sparkat av sig sin en baksko i boxen. Hon har stått och sparkat i väggen :( Hon är nu öm i den hoven, drog av...
Svar
11
· Visningar
2 806
Senast: pulkaskurk
·
Foder & Strö Jaha.... höanalysen kom igår, och nu vet jag inte vad jag ska göra per kg foder Energi 7.74 Smrpr 9.46 Socker 199.52 (!!!!!!)... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 346
Foder & Strö Hur länge håller sig hackad lucern fräscht i öppen påse?
Svar
1
· Visningar
666
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! En häst fick ringorm i somras. Sedan 2 månader tillbaka är den utläkt (päls som innan). Hur länge bör de vänta innan de...
Svar
5
· Visningar
1 633
Senast: frittan
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp här. Hon är runt 165, ganska svårfödd, aningen mager just nu. rider henne ca 5-6 dagar i veckan, varierad...
Svar
8
· Visningar
1 055
Senast: mackan
·
Hästvård Jag hamnade i ett knepigt läge på facebook och vet inte om jag ska säga min åsikt eller snällt hålla käften ;) En person, som jag inte... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
12 254
Senast: Ray
·
Foder & Strö Om man nu förutsätter att innehållet matchar foderstaten i övrigt och att hästen äter det, vilken form av mineralfoder är bäst? Tänker...
Svar
11
· Visningar
1 436
Senast: Liten
·
Hästvård Kan inte hitta att det finns någon särskild skimmeltråd. Så jag startar en.. :) Har just skaffat mig en skimmelkille och blivit varse...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Blomskan
·
Foder & Strö Har en häst som har blivit lös i magen. Tipps på bra medel att ge? 4 5 6
Svar
104
· Visningar
27 869
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka