Analysen från h-vete.....

Sv: Analysen från h-vete.....

Jag tycker det är helt onödigt att frakta flera ton bara för att och det känns som att här borde "nära" inte innebära långt alls. Dessutom vill jag lösa leveransen smidigt, inte packa om för hand massa gånger osv, lite rationellt får det vara och det betalar jag mer än gärna för. Drömmen hade varit att småbalarna kom på pall inkl avlastning och storbalarna alltihopa på ett släp inkl avlastning.

Hö är ju helt annat, där hade jag hellre betalat för bra förvaring och hämtat lite i taget för att lyckas hålla det fräscht men pga det jobbet som dessutom inte verkar räcka för att min inte ska få hosta gör att vi valt bort hö helt förutom mitt i sommaren.
 
Sv: Analysen från h-vete.....

Missförstå mig rätt, jag har alltså inget emot att köpa längre i från om det funkar bra, men jag letar gärna tills jag hittar någon närmre (med hösilage iaf, hö känns för mig känsligare med vem som producerat för att få bra hygienisk kvalité).
 
Sv: Analysen från h-vete.....

Om du tar kontakt med en som producerar hösilage så kan du säkert be om småbal. Min bonde är iaf alltid öppen för förslag och ger mig hö när jag vill det, och hösilage när jag vill det. Men man måste ju beställa ganska tidigt då.

Ett annat tips är att alltid sköta betalningarna, för det verkar många ha problem med. Jag betalar alltid direkt, utom när jag hämtar en hösilagebal i taget, det blir så himla liten summa, och bonden är ok med att jag betalar när jag har kommit upp i 4 st.

Jag brukar alltid beställa så här års typ. Och har jag glömt bort det så vet bonden att jag vill ha iaf :D
 
Sv: Analysen från h-vete.....

Missförstå mig rätt, jag har alltså inget emot att köpa längre i från om det funkar bra, men jag letar gärna tills jag hittar någon närmre (med hösilage iaf, hö känns för mig känsligare med vem som producerat för att få bra hygienisk kvalité).

i det fallet hade jag inte satsat på blocket?
 
Sv: Analysen från h-vete.....

Men jag vill gärna testa först innan jag kommer med önskemål :-) jag säger dock till alla att drömmen för mig hade varit samma parti i två storlekar så man slipper olika partier :-D

Verkligen. Gud vad historier jag fått höra... Stamkunder som blåst sin bonde sedan massa år tillbaka på en hel vinters förbrukning osv. Hoppas de flesta varit åtm lite överdrivna. Jag skäms å deras vägnar :$ jobbigt oxå att man därför alltid måste ha mycket kontanter hemma. Igen har velat ta annat än kontanter direkt (vitt med kvitto o sånt alltså) och det fattar man ju...

hovslagaren har kommenterat att det känns udda ut skicka ut en faktura som redan är betalt, har man banken i mobilen går det ju fort att skicka pengarna så fort arbetet är avklarat och inte inneburit några förändringar :-P
 

Liknande trådar

Foder & Strö Försöker få tag i ett lämpligt hö till vår ponny nu inför sommaren då hon inte ska gå på bete i år pga fångrisk. Det är inte många som...
2
Svar
20
· Visningar
2 268
Senast: tara
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 495
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 008
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp