Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan nu är det så att jag behöver lite hjälp. Min ponny har nyss blivit behandlad med kortison pga kotledsinflammation och står...
Svar
5
· Visningar
1 468
Senast: Paulinas
·
W
Hästvård Har du magnettäcke på din häst? vad tycker du om det? Man får inte ha det på tävlingar nu va? (tror jag läste det i Ridsport) 2
Svar
31
· Visningar
10 385
Senast: anna_anna
·
Foder & Strö Har funderingar på att skaffa slowfeeding nät till storbal. Har nån erfarenhet av det? För och nackdelar?
Svar
7
· Visningar
3 065
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hej Har en shettis som är 1,5. Han hade en massa långa (spolmask tror jag) maskar i bajset och jag skickade in ett träckprov i går...
Svar
13
· Visningar
2 644
Senast: Madick
·
Foder & Strö Min dunderklump behöver egentligen ingen krafft, energi finns det så det räcker och blir över ändå :) Men för att han inte ska bli... 2
Svar
23
· Visningar
3 860
Senast: skiesabove
·
Hästvård En kompis till mig har hittat en ponny hon är intresserad av. Hästen är verkligen perfekt på alla sätt och vis, man kan väl lugnt säga... 2
Svar
29
· Visningar
6 264
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jag skulle behöva lite råd. Min häst fick för ganska precis 3 veckor sedan en spark på hasen. Ett ganska stort sår i mina ögon eftersom...
Svar
10
· Visningar
6 846
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård någon som har bra erfarenhet av lösa benbitar i hasen som inte är "lösa" utan sitter i brosk? måste man operera? är det vanligt att...
Svar
11
· Visningar
3 306
Senast: mag
·
Foder & Strö Min valack äter kvällsgivan ur slowfeedingnät sedan i somras. Detta för att han äter ungefär 2kg/timmen när han får höet löst, och då...
Svar
16
· Visningar
4 683
Senast: Nominous
·
Hästvård Hej! Vet inte om jag lade in denna tråden rätt men får hoppas på det! :) Jag funderar på att skaffa en foderponny i mars. Men jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 234
Senast: Linnea_
·
Hästvård Min nya häst har en Liten hålvägg som är "öppnad". Enligt vet och hovis så ska det bara hållas rent. Läste i äldre trådar om massor som...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Kjerulfia
·
Foder & Strö Att förvara kraftfoder i ett utrymme där det är i princip samma temperatur som ute är väl inte bra? Jag har fått för mig att kraftfoder...
Svar
6
· Visningar
2 773
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Hej! Har fått höanalysen nu, aldrig sätt en tidigare och behöver hjälp med att tolka den! Torrsubstans 59% Råprotein 117 g/kg TS...
Svar
2
· Visningar
1 284
Senast: niikon92
·
Hästvård Köpte idag en hudsalva till hästar som jag använder till karlederna på min häst som ständigt har lite mugg. Den har funkat jättebra sist...
Svar
13
· Visningar
6 950
Senast: bettysmatte
·
Foder & Strö Letar som en tok efter ett mineraler som mina hästar äter. Har kollat in Glucocard som skulle passa och som de tycker smakar gott...
Svar
15
· Visningar
2 448
Senast: Apollo
·
Hästvård Hej, Jag tänkte höra här om någon haft ett liknande problem med sin häst som jag har. Jag börjar bli aningen desperat och har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej Undrar om det är någon som har erfarenhet av Pemfigus Foliaceus? Har ett 22 årigt islandssto som med största sannolikhet drabbats...
Svar
1
· Visningar
1 463
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Tänkte höra om någon möjligtvis har erfarenhet av "alternativ behandling" för häst som verkar ha någon typ av "beteende problem", kan...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: morgaine
·
Hästvård När jag kom till stallet i söndags kväll hade min häst ett rätt djupt sår på undersidan av huvudet, mitt emellan mule och ganasch. Såret... 2
Svar
38
· Visningar
4 757
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hej Sedan förra söndagen (8 dagar nu) har min Nordsvensk haft diarré. Han får 1 dl betfor som jag blöter till honom och ger morgon och... 2
Svar
26
· Visningar
5 330
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka