Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jaha.... höanalysen kom igår, och nu vet jag inte vad jag ska göra per kg foder Energi 7.74 Smrpr 9.46 Socker 199.52 (!!!!!!)...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 345
Foder & Strö Hur länge håller sig hackad lucern fräscht i öppen påse?
Svar
1
· Visningar
661
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! En häst fick ringorm i somras. Sedan 2 månader tillbaka är den utläkt (päls som innan). Hur länge bör de vänta innan de...
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: frittan
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp här. Hon är runt 165, ganska svårfödd, aningen mager just nu. rider henne ca 5-6 dagar i veckan, varierad...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: mackan
·
Hästvård Jag hamnade i ett knepigt läge på facebook och vet inte om jag ska säga min åsikt eller snällt hålla käften ;) En person, som jag inte...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
12 243
Senast: Ray
·
Foder & Strö Om man nu förutsätter att innehållet matchar foderstaten i övrigt och att hästen äter det, vilken form av mineralfoder är bäst? Tänker...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Liten
·
Hästvård Kan inte hitta att det finns någon särskild skimmeltråd. Så jag startar en.. :) Har just skaffat mig en skimmelkille och blivit varse...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Blomskan
·
Foder & Strö Har en häst som har blivit lös i magen. Tipps på bra medel att ge?
4 5 6
Svar
104
· Visningar
27 833
Senast: Snowball
·
Foder & Strö 6-åringen har vilat i ca 5 veckor och ska sättas igång. Har under viloperioden ätit hö 10- 12 kg (smb rp 28, energi 8) och Krafft Muskel...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: Korven
·
Foder & Strö pga att stoet sinat och nu är sålt och kommer att åka i helgen behöver jag nu tips på hur jag ska göra med fölis.. fölis är strax...
Svar
13
· Visningar
2 560
Senast: wrangler
·
Hästvård Finns det någon här inne som har erfarenhet av hästar med cysta i strålbenet? Berätta gärna om det. Var cystan stor? När upptäcktes...
Svar
13
· Visningar
7 580
Senast: Piraja
·
Hästvård Vad är skillnaden mellan de preparaten? Är något av dem mer effektiv smärtlindrare eller mer antiinflammatorisk?
Svar
11
· Visningar
3 832
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Vi har en maghäst som blir bättre med vanlig bakjäst (1 pkt om dagen, stor häst) men kan man ge det hur länge som helst? Eller finns det...
Svar
9
· Visningar
2 090
Senast: sthu
·
Hästvård Jag försöker hitta mer information och lära mig så mycket som möjligt om fång. Hur behandling går till, vad som orsakar det, rehab...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Flavor
·
Hästvård Hej. Jag funderar på hur hästens ståapparat fungerar rent mekaniskt, hittar inget i min litteratur som känns speciellt upplysande...
Svar
1
· Visningar
2 345
Senast: sthu
·
Foder & Strö Har i dag införskaffat linfrökaka och innehållet visade sig vara mycket riktigt kakor. Jag trodde det skulle vara pellets. Skall...
Svar
2
· Visningar
775
Foder & Strö Som rubriken säger - jag är nyfiken på vad ni fått betala för era grovfoderanalyser. Jag har inte varit ansvarig i vårt stall, men...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: Snowball
·
Hästvård Igår förmiddag hittade jag min häst liggande i hagen (troligen sluntit via ett lerigt dike) Jag lyckades inte få henne att resa sig...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 480
Senast: Equidaem
·
Hästvård Jag vet att det finns jäättemånga trådar angående detta ämne men jag blir helt enkelt inte klok av alla olika svar hit o dit.... Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 659
Senast: Digbil
·
Hästvård fick höra att bandmask kan orsaka kolik och att det är bara ett medel equimax som tar det allra bäst. velar om jag ska ta noromectin nu...
Svar
6
· Visningar
1 831
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur