Tips på havrefritt kraftfoder

Sv: Tips på havrefritt kraftfoder

För att min blir komplett galen om han äter havre och ja, jag har prövat.

Delvis kl
Eftersom jag inte är så inne på foder ville jag få lite alternativ så kollar jag vad som finns mest lätt tillgängligt där jag bor :-)

Gör din egen musli?

Av diversefoderslag som du vet han behöver, typ Korn, Kli, betfor, Lucern, Loppfrö m.m

För att min blir komplett galen om han äter havre och ja, jag har prövat.

Delvis kl
Eftersom jag inte är så inne på foder ville jag få lite alternativ så kollar jag vad som finns mest lätt tillgängligt där jag bor :-)
Frågan är ju då om han tål havreskal eller om du ska undvika det också.
(jag tror dig, vet av egen erfarenhet hur de kan reagera på havre)

Du kan ju alltid välja att ge en näve lusernpellets som krubbskrammel, om du inte hittar något annat.

Svenskproducerat, melassfritt om du behöver mer protein: Salsa Naturell Grön (finns väl en Kvarnby/Spannex-variant som är samma också?)

Enbart skrammel: Hackat hö och mineraler :).

Jag har tidigare kört Agrobs Pre Alpin som skrammel men det känns lite onödigt dyrt så nu när säcken tar slut så jag kommer köra höhack.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25