Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Så här vintertid blir både jag och hästen fruktansvärt elektriska vilket gör att häststackaren i tid och otid råkar ut för stötar. Hon...
Svar
10
· Visningar
1 475
Senast: lulski
·
Hästvård En kompis häst har höga antikroppar, vet vill behandla m antibiotika men försäkringbolaget vill inte ersätta då de menar att höga titrar...
2
Svar
21
· Visningar
4 781
Foder & Strö Är soja ett fodermedel som hästar i regel tycker är gott? Jag har gett soja blandat med betfor och mineraler. Efter att ha bytt till...
Svar
1
· Visningar
674
Hästvård Min ponny har väldigt dålig blodcirkulation i vänster fram. Misstänker att hennes hälta på detta ben kan ha med det att göra. Nån som...
Svar
18
· Visningar
3 957
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Delar av min hö analys, tyvärr så har dom trasig maskin så mineraler är inte med, men den skulle komma så fort den var klar. Men vad kan...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: Sanuer
·
Foder & Strö Har en nybliven valack på 2,5 år. Kastrerades slutet på oktober och började fter det RASA i vikt. På ca en vecka gick han från fint hull...
Svar
13
· Visningar
1 570
Senast: Smokey
·
Hästvård Vilka är era bästa tips för att få bort mugg samt förhindra att det återkommer?
2 3
Svar
43
· Visningar
9 892
Senast: Korven
·
Hästvård Har en häst i stallet som har skorv/mjäll i manen. Vad beror detta på? Hästen i fråga har under sommaren reagerat på knott och då haft...
Svar
8
· Visningar
2 418
Senast: ainasoja
·
Hästvård Hur ser behandlingsproceduren ut för strålröta? Jag har aldrig varit med om detta tidigare nämligen. Hur ska jag göra för att i tur...
2
Svar
27
· Visningar
16 329
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Hittar inte dom fullständiga analysvärdena för Suregrow från Dodson Horrel. Någon som har?
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Houdinie
·
Foder & Strö Finns det någon sida där man kan se vad olika grovfoder är bra till? Finns ju så mycket olika, som kli, soja, melass, fibergi, mm mm
Svar
3
· Visningar
654
Senast: YW1966
·
Hästvård Det började i förrgår men min ponny när vi tog in honom, han var inte speciellt hungrig stod ochvsåg ut bara, men inga svettningar ingen...
Svar
6
· Visningar
1 335
Senast: skuggi
·
Hästvård Hejsan nu är det så att jag behöver lite hjälp. Min ponny har nyss blivit behandlad med kortison pga kotledsinflammation och står...
Svar
5
· Visningar
1 466
Senast: Paulinas
·
W
Hästvård Har du magnettäcke på din häst? vad tycker du om det? Man får inte ha det på tävlingar nu va? (tror jag läste det i Ridsport)
2
Svar
31
· Visningar
10 376
Senast: anna_anna
·
Foder & Strö Har funderingar på att skaffa slowfeeding nät till storbal. Har nån erfarenhet av det? För och nackdelar?
Svar
7
· Visningar
3 062
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hej Har en shettis som är 1,5. Han hade en massa långa (spolmask tror jag) maskar i bajset och jag skickade in ett träckprov i går...
Svar
13
· Visningar
2 639
Senast: Madick
·
Foder & Strö Min dunderklump behöver egentligen ingen krafft, energi finns det så det räcker och blir över ändå :) Men för att han inte ska bli...
2
Svar
23
· Visningar
3 853
Senast: skiesabove
·
Hästvård En kompis till mig har hittat en ponny hon är intresserad av. Hästen är verkligen perfekt på alla sätt och vis, man kan väl lugnt säga...
2
Svar
29
· Visningar
6 224
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jag skulle behöva lite råd. Min häst fick för ganska precis 3 veckor sedan en spark på hasen. Ett ganska stort sår i mina ögon eftersom...
Svar
10
· Visningar
6 829
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård någon som har bra erfarenhet av lösa benbitar i hasen som inte är "lösa" utan sitter i brosk? måste man operera? är det vanligt att...
Svar
11
· Visningar
3 300
Senast: mag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31