Vad ska jag ta mig till?

Sv: Vad ska jag ta mig till?

Jag har haft en häst som hade boxvila i flera månader. Hon stod inne hela tiden, fick inte vara ute i hagen. Detta var en häst med mycket energi och stort rörelsebehov. Underligt nog så klarade hon dessa månader mycket bra. Men hon stod inte ensam utan våra andra tre hästar fick turas om att hålla henne sällskap i stallet. Det enda som märktes på henne var sedan när hon väl fick gå ut igen. Då hade hon alltid bråttom ut i hagen.

Den gången visste jag inte från början hur lång boxvilan skulle bli. Och det var kanske bra. Men jag är ganska säker på att det hade varit jobbigare för henne att gå ut lite grand vaje dag.

Så jag mear alltså att det kan gå bättre än vad man tror från början. Samtigigt har jag full förståelse för om man väljer att inte låta son häst gå igenom detta.

Det är både positivt och negativt att veta hur lång tid detta tar. Att ha häst på obestämd tid utan att veta utgången är värst tror jag. Att veta att en skada blir bra men man vet inte längden, då kan man också ta en dag i taget och sålänge hästen verkar okej med det och skadan blir bättre så hade det också varit uthärdigt.

Däremot som nu, det är inte säkert att skadan blir bra, väldigt jobbig lång boxvila, hästen hatar det och är orolig till tusen. Det är just det att gå igenom allting när utgången är en chansning..hade jag vetat att ja, han blir 110% frisk bara vi tar oss igenom detta på nåt vänster, då hade det känts lättare.

Vad hade din för skada som tog sådan lång tid?

Precis som F A skriver så vänjer de sig, men de vänjer sig igen när de börjar få gå ut igen. Då!!! ska de UT!!!!

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 310
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 979
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 879
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010