Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej. Min häst har svårt att lägga på hull nu. Han äter ungefär 15kg hösilage per dygn och 5l lucern. Hösilaget har bra vädern...
2
Svar
31
· Visningar
3 469
Foder & Strö Måste fråga er bukare ang primero total. Dom stod i falsterbo och visade sitt foder. Jag måste säga begriper ingenting, vad är det man...
Svar
19
· Visningar
11 973
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag funderar på att börja ge ponnyn lusern, men det var länge sen jag utfodrade med det så jag behöver lite vägledning här. Det handlar...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Yrrol69
·
Foder & Strö Pga en miss ikväll fick hästen kvällsmål 2 ggr, av 2 skilda personer. 3 kg hö silage samt 2 dl pellets ( uppblött i vatten) 2 ggr. Hur...
Svar
8
· Visningar
1 699
Senast: pinky
·
Foder & Strö Kan man hitta det ngt stans, har försökt googla men hittar ej. Hur var det nu igen, hur mycket blir 1 kg havre i liter? osv...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Det är första gången jag gör höanalys och jag tror att jag har extremt dåliga hövärden.. Det är till mitt lättfödda islandshäststo, 9...
2
Svar
23
· Visningar
4 821
Senast: Eliin98
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp här! Det är såhär att jag har en 21 år gammal c-ponny valack som är frisk. Han har god aptit när det gäller all...
Svar
2
· Visningar
758
Hästvård http://equimed.com/news/health/new-drug-proving-successful-in-stopping-laminitis
Svar
4
· Visningar
1 610
Senast: kryddelydd
·
Foder & Strö Okej, detta kanske är en dum fråga, men jag ställer den ändå. Det är nu december med flera plusgrader varmt och det ser ut att...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp här! Det är såhär att jag har en 21 år gammal c-ponny valack som är frisk. Han har god aptit när det gäller all...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Jag har kollat upp analysen och tittat på vad min häst behöver enligt en "foderstatsgenerator" på internet. De egna värdena är angivna i...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hejsan! Jag har köpt Diamond V för att ge min häst. Nu ska jag räkna en foderstat och jag hittar inga räkneexempel någonstans ( mer...
Svar
8
· Visningar
2 516
Senast: Moppa123
·
Foder & Strö Anta att du tyvärr inte har ett grovfoder som täcker din hästs behov(tävlingshäst på 130-140 nivå) och du måste tillsätta energi eller...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Min häst har en skelettskada i bogen, typ 1-2dm ovanför triceps-muskeln, för att beskriva var den är. Denna skelettskada, som...
Svar
7
· Visningar
1 731
Senast: Cydonia
·
Hästvård Har en häst som har haft fång för några år sedan, fick ett återfall vintern 2012. Hennes framhovar ser hemska ut och igår var hon...
Svar
11
· Visningar
1 659
Senast: Noak
·
Hästvård Vad ska jag göra? Jag är helt snurrig. Hästen har en skada som kräver månader i stillastående men efter det om det går som det ska så...
2
Svar
22
· Visningar
3 577
Senast: axel
·
Foder & Strö Om hästen får kvällshö som beräknas räcka till midnatt ungefär, är det okej då om den kommer ut till frukosten vid 8-halv 9 eller blir...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 277
Senast: Piraja
·
Hästvård Jag har i helgen haft en väldigt intressant dialog med en för mig helt ny tränare. Bla så tyckte tränaren att min häst utstrålade nån...
2
Svar
30
· Visningar
7 289
Hästvård Hej! Jag har en gammal islandsdam på 24 år som har sommarexem. Nu på vintern har hon dock börjat klia sig enormt mycket i huvudet...
Svar
10
· Visningar
2 096
Hästvård Svårt att hitta en bra rubrik, men hur hade ni gjort i följande fall? För fem veckor sedan var jag med en unghäst hos en mkt välkänd o...
Svar
6
· Visningar
2 576
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka