Sv: Hur många dl är 15 kg betfor?
Nej, man kan inte använda ett krafft mått som är avsett för kraffts pellets eller som det står på fodret och tro att det är lika med samma vikt och därmed mått i ett annat foder???
det är ju det jag skriver , och det är ju därför det blivit fel hos många vilket framkommer här i tråden ink.dig?
självklart måste man väga det foder man avser vad det väger i volym, innan man översätter det till ngt liter eller xx mått? Jag förstår inte riktigt vad du frågar mig om eller tycker jag svarat konstigt om??
självklart kan du använda samma mått till alla möjliga foder om du vill, men det är ju inte det du skriver? för det blir olika volym även i det måttet i sig , så för att få rätt måste du ju isåfall om du ska använda samma mått till allt, definiera om det utifrån olika foder i samma mått, ska mätas 1/3 skopa, 1/5 skopa osv? och då är det väl enklare för alla att ha en skopa till respektive foder isåfall som sen tidigare är vägd och bedömd? om det är krångligheterna vi vill komma ifrån vilket det väl är om jag förstått det rätt?