Jag har bott ganska många år i USA och reagerade alltid på att just servicen var SÅ ofantligt mycket bättre där. I Sverige upplevde jag ren nonchalans många gånger och har vid nåt tillfälle vänt på klacken och gått ur från ett företag pga just detta (en resebyrå där jag entusiastisk kom in för att be om råd ang en konstresa till Rom, och en uttråkad kille vid disken, utan att ens se mig i ögonen, utan ett ord pekade bort mot stället med broschyrer...).
Men på senare tid har jag känt att det vänt och att man också här hemma blivit mycket mer servicemedvetna. Kanske det fortfarande inte riktigt är så? Jag upplevde detta igår när jag kontaktade ett jättestort förmöget bilföretag ang vår leasingbil... Det var HELT otroligt dåligt hanterat.
Ibland känns det som att när ett företag väl fått pengarna, släpper de motivationen att ge bra service och vara positiva och på tårna gentemot kunden?
Men på senare tid har jag känt att det vänt och att man också här hemma blivit mycket mer servicemedvetna. Kanske det fortfarande inte riktigt är så? Jag upplevde detta igår när jag kontaktade ett jättestort förmöget bilföretag ang vår leasingbil... Det var HELT otroligt dåligt hanterat.
Ibland känns det som att när ett företag väl fått pengarna, släpper de motivationen att ge bra service och vara positiva och på tårna gentemot kunden?