Hur många dl är 15 kg betfor?

Sv: Hur många dl är 15 kg betfor?

Men vem är det som har påstått att ett krafftmått är något slags universalmått för 1kg? Det är väl självklart att olika fodersorter väger olika mycket?

Jag blandade ihop litrarna, inte kilo.

Jag håller med, det är ett behändigt mått....

Jag tycker det framgått i tråden att många förväxlar ett krafftmått med att det väger samma ovavsett vilken kraft man fodrar med? det är väl hela konsensunet av tråden? du har ju vägt väldigt galet enligt redovisning du med? eller?

Jag tycker det framgått att folk bara använder just det måttet men har koll på att foder väger olika?

Sen kanske det ifs beror på hur lätt/svårfödd häst man har, men jag håller iaf inte på med 1/5-del hit å dit.... 1 mått eller 1.5 mått...

Sv: Hur många dl är 15 kg betfor?

jag tyckte min tråd har klargjort att folk väger oerhört olika och har olika uppfattningar om vad x typ av mått de använder väger?

att x mått är händigt har jag ju skrivit att det är självklart, men man kan inte utgå från att x mått innebär samma i vikt eller liter osv, om det skiljer mellan olika kraftfoder och det har vi ju klargjort konstaterat att är fallet.... som sagt, jag tycker tråden varit givande utifrån vad problematiken verkar vara och är rätt nöjd oavsett svaren för de har oavsett illustrerat problemet i sig ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jag har arbetat inom privat verksamhet hela mitt yrkesliv och med några få undantagsfall så har det mesta handlat om att få fler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 621
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV