Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Undrar vad för erfarenheter ni har av gummi matta på box golv? Vad som ni tycker är bra och vad som är mindre bra. Med vänlig...
Svar
11
· Visningar
2 106
Senast: Pudlan
·
Hästvård Hej! om ni rakar era hästar i nån form av spårklippning, raka ni även magen då? :)
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Hej! Jag var och pratade med min veterinär idag om min häst som har väldigt svårt att hålla hullet. Hon behöver bygga muskler och...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
10 394
Foder & Strö Funderar över fördelar / nackdelar med att sätta ett rundbalsnät över en rundbal. Med ett nät över balen önskar jag främst minska...
Svar
6
· Visningar
2 132
Senast: wrangler
·
Hästvård Min fyraåring (snart femåring) vilar bakbenen mycket, växlar dock mellan de olika benen och står ibland precis som vanligt på båda...
Svar
7
· Visningar
2 636
Senast: Allie
·
Hästvård Då en häst börjar få vita tagel i manen samt små vita hårfläckar på kroppen, vad kan det bero på? Kan det vara en brist av något slag?
Svar
6
· Visningar
2 721
Senast: Aladdin
·
Foder & Strö Är rätt ny på det här med foderstatsberäkning, men har provat räkna i både Freeform och på Hästsveriges foderprogram med i princip samma...
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: cewe
·
Foder & Strö Hej alla ni visa, Har idag sökt igenom nätet efter ett tillskott som är bra för leder och som gärna har lite antiinflammatoriska...
Svar
3
· Visningar
1 338
Foder & Strö Jag är väldigt intresserad utav foder och brukar roa mig med att knåpa ihop indivisanpassade foderstater men just nu har jag kört fast...
Svar
8
· Visningar
1 431
Senast: sommarvind
·
Hästvård Min ena medryttarhäst har fått hovröta i två av hovarna. Hovslagaren är såvitt jag vet duktig på sitt jobb men han säger inte så mycket...
Svar
4
· Visningar
1 373
Senast: Lona
·
Hästvård Hur har det gått till när ni tagit ut kiropraktor till era hästar? Har ni blivit nöjda, och vad har ni upplevt för effekt? Någon som...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: Wera
·
Hästvård Har någon annan fått höra att en eventuell hälta pga en misstänkt ledinflammation skulle kunna försvinna om en kiropraktiker just har...
Svar
7
· Visningar
1 748
Senast: Wera
·
Hästvård Min häst kliar sig väldigt på sidan när jag tar av henne täcket, började för ca en vecka sen. Hon är helklippt och har gått ganska...
Svar
17
· Visningar
2 861
Senast: Magica
·
Hästvård Har en D-ponny som är 28 år och som jag haft i 14 år. Han är otroligt svårlastad, och avskyr att åka transport (skakar och är dyngsur...
Svar
12
· Visningar
1 357
Senast: Snowball
·
Hästvård Var bortrest på semester och under den tiden så gick mitt lilla ettårs-sto och drog på sig en rejäl hovböld. Hon var kraftigt halt...
2
Svar
20
· Visningar
14 669
Senast: Buck
·
Hästvård Har en häst som är svullen på benet. För 3dagar sedan så skada min häst sig i stallet och rivit upp ett litet sår, första dagen så var...
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Jag har ett Islandssto på 9 år som jag har ägt i nästan 1,5 år. Hon har under hela den tiden sen jag fick henne vad jag minns...
2
Svar
20
· Visningar
4 482
Hästvård Är det vanligt att de spottar ut höbollar efter att de raspats i munnen. Hästen hade vassa hakar på ena sidan som raspades ner idag...
2
Svar
24
· Visningar
5 900
Hästvård Jag är intresserad av hur ni tänker med vintervila för er häst! Lite frågor, kul om nån vill svara! 1. Vilken tidpunkt har hästen...
Svar
17
· Visningar
2 016
Senast: Liten
·
Hästvård Vad finns det för orsaker till hältor som inte är träningsrelaterade?
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka