Nyår och lösdrift?

Sv: Nyår och lösdrift?

*kl*

g65u.jpg

Såhär såg det ut hos oss! Grannen tvärs över vägen skjöt raketer, ungefär 30-40m från hagkanten. När det började stod dom i skogsbrynet, men flyttade sig utåt för att kunna se ordentligt. Gammeltanten var väldigt obrydd och herr långben tyckte mest det var intressant.

Sv: Nyår och lösdrift?

Smälldes frisk runt omkring stallet, hästarna inne , oroliga vid smällarna men inte hysteriska. I mitt fall är det ledarstoet som är hysteriskt rädd vilket tyvärr överförs lite på dom andra. Fri tillgång på foder, tänt och radion på instängda i ligghallen. När jag kom vid 01 låg unghästarna och sov och ledarstoet stog och vilade. Fick gå ut nu på morgonen. Ledarstoet med bomull i öronen för ev eftersmällar. Unghästarna var som vanligt och busade friskt i hagen;)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 491
Hästhantering Nu skulle jag väldigt gärna vilja ha alla era tips på hur man ska förbereda sig inför nyårsafton, plus lite specifika tips på hur jag...
Svar
2
· Visningar
647
Gnägg Detta blir första nyåret med hästen och första på lösdrift för oss båda. Stallet är precis vid ett samhälle och de brukar smälla en hel...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 438
Senast: Buck
·
Hästvård Vi har några hästar i en sto- och en valackflock i vårt stall. Idag har vi alla hästarna ute på dagen och inne på box på natten. Av...
Svar
11
· Visningar
1 316
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka