Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag försöker jämföra dessa två innehållsmässigt, men får inte ihop det... Enligt innehållsförteckningen ser det ut såhär för EquiCalm...
Svar
6
· Visningar
1 925
Hästvård Jag har tagit maskprov på hästen jag köpte innan jul (10 år), får inte tag på vet på vidilab och tänkte fråga här också. Det står att...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: Madick
·
Hästvård Ni som gett pro paste (numera heter det quick fix) och fått resultat av det, hur snabbt har ni sett resultat?
Svar
6
· Visningar
2 512
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Vad ger ni och varför till era fånghästar? Själv ger jag hö till mitt halvblod och tror ganska bestämt att orsaken till fången var...
2
Svar
32
· Visningar
10 236
Hästvård Startade en kortisonkur på min häst pga av tarmbesvär och långvarig diaree. Är extremt nojjig över biverkningen fång. Han hade i går...
Svar
13
· Visningar
3 374
Senast: lejnun
·
Hästvård Vad kan jag göra om min häst skulle få 40 i feber? Vad kan jag göra för at ta reda på om det skulle vara något smittsamt, förutom att...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Korven
·
Hästvård Hej Känner att jag behöver tips och funderingar på hur jag ska gå vidare med min 5 åriga valack. Historik: Började slutet av...
2
Svar
27
· Visningar
4 202
Senast: Speedway
·
Foder & Strö vad är det ungefärliga näringsinnehållet för halm?
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Snowball
·
Hästvård Hejsan! Behöver lite hjälp här, min häst kliar av man och svans nu under sommaren, har eksem täcke på henne. Men skulle gärna vilja...
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: Klubbisen
·
Hästvård I lördags blev min herre sparkad på framknät och jag tittade på det på kvällen (var inte med när det hände, var medryttaren som hade...
Svar
12
· Visningar
10 587
Hästvård Så är snart årets värsta dag här igen och för första gången ska jag droga min häst och dessutom är jag såklart sjuk med feber och hosta...
2
Svar
37
· Visningar
4 987
Senast: Solar
·
Hästvård Häst som sommartid kliar svans och man lite, men inte så pass mkt att det blir avslavt, samt nu vintertid har kliat sönder halva manen...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: palle
·
Hästvård Igårkväll vid nattfodringen upptäckte jag att den ena av våra hästar stod och skakade på huvudet när jag kom till hans box, ungefär som...
Svar
8
· Visningar
3 096
Senast: Iglatjarn
·
Foder & Strö Hur är det med ett överskott på CA, är det skadligt såvida alla behov är täckta? Jag har fått ett halvdåligt hö i år och har hästarna på...
Svar
15
· Visningar
1 305
Senast: Noteca
·
Hästvård Någon med erfarenhet av muskelproblem i magmusklerna? E har alltid varit kittlig under magen och spänd vid sadelgjordsspänning...
Svar
5
· Visningar
3 056
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Kan börja med att skriva att jag förstås ska ringa veterinären igen efter helgerna och boka en ny tid. Men frågan är hur jag ska göra...
Svar
11
· Visningar
2 203
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Min häst får inte längre kraftfoder varje dag, det behövs inte. Men nu får jag kladda lite med magnesiumtillskottet, det hade varit så...
Svar
14
· Visningar
1 320
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hästarna blev skrämda av blåsten och fyrverkerierna som smäller lite då och då. Jag droppade i räddningsdroppar nu i båda hästarnas...
Svar
12
· Visningar
3 436
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Har analyserat hösilage i småbal. Kostar 3kr/kg hemkört. Börjar känna av i plånboken att hästarna kostar en del, så jag funderar på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 139
Senast: Riley
·
Hästvård Kan man testa sin häst för IR? För-/nackdelar med testet?
Svar
1
· Visningar
2 059
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka