Hur löser ni med egna stall och heltidsjobb fodringar??

Sv: Hur löser ni med egna stall och heltidsjobb fodringar??

Oj då... Jag använder nät i boxen, och det finns alltid hö kvar. Men har nog aldrig haft så glupska hästar som du har ;)

Om jag var i din situation skulle jag försöka hitta någon som ville lunchfodra hästarna, borde ju finnas någon som kan tänka sig att göra det mot att tjäna en liten slant... Vet en annan om gjorde så :)

Om jag var i din situation skulle jag försöka hitta någon som ville lunchfodra hästarna, borde ju finnas någon som kan tänka sig att göra det mot att tjäna en liten slant... Vet en annan om gjorde så :)

Fast då har man nog ganska snart tjänat på att investera i en lunchgrind istället ;)

Jag har egenbyggda lunchboxar, de går på timer och bottenluckan släpps ner på inställt klockslag. Jag laddar dem på kvällen innan så det är bara att släppa ut pållarna och lunchen är fixad! :)

Dessa är egenbyggda av plyfa, det var magneterna som kostade en slant. Har nu haft dem i flera år, tåliga prylar! :D

Jag har tur som har en hyresgäst på gården som fodrar en gång per dag åt mig. Antingen tar hon lunchen eller kvällen (vid 17-tiden). De övriga tre tar jag själv. Om det någon enstaka gång inte är någon som kan ta den fjärde så lägger jag ut hö i hagen till nästa fodring och lägger det i andra änden av hagen. Det är väldigt sällan det behövs. :)

Inte alls avis :p Någon som jobbar natt som vill ha en boxplats?? ;)

Dessa magneter?? Tips på vart man kan köpa dessa??

Kan ni inte lägga in lite bilder på era hemmabyggen??:)

Bifråga!!
Idag så har vi upptäckt att valacken "grävt ur" hela storbalen med halm och står och pillar i botten. Antar att det är rester av korn han hittar men kan det på något sätt vara skadligt?? Antar att det inte är några jättemängder det handlar om men är ju väldigt finkorningt, näst intill pulver eller vad man ska säga, i bottenO_o

Ser ut som Beirut i hela lösdriften iom detta :meh:

Kan ni inte lägga in lite bilder på era hemmabyggen??:)

Blir reklam om man tipsar i tråden tror jag?

Här syns några av mina lådor, samt även systemet med påsar (som jag inte använder längre efter att lådsystemet är helt utbyggt)

18712_417676091661703_1317836450_n.jpg

Under tillverkning
1422607_528081377287840_1219775716_n.jpg

Häftigt!!!:D

Ska visa sambon och skriva en önskelista!! :)

Jag använder en mekanisk lunchgrind i hagen som går att ställa på mellan 0-6 timmar. Kostar drygt 1000 kr hos firma på nätet. Den har jag haft i många år nu och den fungerar bra. Om det kommer blötsnö som fryser fast kan den strula men det har inte hänt mer än max en gång per år att den inte löst ut.

Elektromagnet :)

Kolla med någon elektrikerfirma eller vaktmästare.

Brukar sitta på branddörrar etc.

Tror de är rätt dyra om man köper nya från firma. Nu var det några år sedan jag letade men då kostade de 300 kr styck har jag för mig. Kan dock minnas tokfel!

De är dyra ja. Har för mig jag inkl ankare gav ca 700 kr/st nya

Fri tillgång på storbal i nät.
Man kan ju begränsa fodermängden under natten om de äter för mycket under dagen.
Enligt:
Dagtid mellan 7-17 fri tillgång i hagen.
17 intag eller flytt till annan hage, arbete.
22 kvällsfodring

Mina har fri tillgång, så jag hänger upp hönät morgon och kväll enbart. De har alltid lite hösilage kvar i näten när jag fodrar nästkommande gång.

Till hösten blir det dock begränsad giva, då yngsta hästarna är ett år, så då skall jag försöka övertala pappa (pensionär) att ge dem en eller två IKEA-kassar mitt i dagen. ;)

Vi har en mindre hage i hagen som är stängd med magnetlås.
Kl 12 öppnas låset, hagen går upp och hästarna kan gå in och käka.
funkar toppen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 007
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Hej! Vår C-ponny new Forrest har helt tappat i vikt på 4 veckor. Hon har blivit mager som ett skrälle. Revbenen syns och ryggraden...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 814
Senast: Blubbis
·
Hästvård Går igenom alla tänkbara orsaker till varför min 19-åriga ponny får gaskolik lite då och då, men blir inte riktigt klok (och inte vet...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 859
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Hejsan, Lite bakgrund - Jag har ägt min häst i ca 8 månader och jag har haft honom i 2 stall och 1 sommarbete sammanlagt. Och jag har...
Svar
11
· Visningar
1 980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar