Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Varför väger så få sin hästs mat?? 5 liter hackad lusern här, 2 dl pellets där? Sedan är ju inte "pellets" alltid samma...innehållet...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 882
Foder & Strö Jag är extremt noga med att fodra med analyserat foder och har alltid förespråkat det. Men nu har det blivit katatsrof här hemma då jag...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Masse
·
Hästvård Vi hyr en islandshingst på 5 år hos oss för bete. Nu har han börjat flämta då han svänger (bara i ridningen), kan de vara för att de...
Svar
10
· Visningar
2 194
Senast: Tippie
·
Hästvård Jag tog träckprov på mina två ponnys och fick veta att enbart den 28 år gamla hästen behövde avmaskas. Hon hade bandmask och liten...
Svar
8
· Visningar
5 712
Foder & Strö En höbonde sa att om det är för lite protein i grovfodret så blir bajset ljusare/mer gulbrunt än mörkare/grönare. Tänkte inte mer på det...
Svar
6
· Visningar
1 220
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min 15åriga häst har jag haft sen 5 år tillbaka. För ca 1 år sen fick jag reda på att han hade pålagringar i båda sin bakknän. Tävlade...
Svar
4
· Visningar
1 265
Senast: Mickizz
·
Hästvård Här i Skåne har ju inte vintern kommit igång ännu, hästarna släpptes på en ny bit mark, där är en del visset gräs men också lite grönt...
Svar
7
· Visningar
1 960
Senast: clubman
·
Foder & Strö Nu undrar jag som rubriken lyder om man kan blötlägga kli? En i mitt stall påstår att man inte ska det, att det skulle vara för att det...
Svar
6
· Visningar
1 148
Senast: Noteca
·
Foder & Strö Hej! Jag söker nytt foder till min 2.5 åriga unghäst. Han är jättehingstig och hoppar på en ibland. Och jag funderar på att hitta ett...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Fick hem en ny hingst förra veckan och är en aning osäker på vad han ska ha för kraft. Förra ägarna gav han inget men funderar på att ge...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Tanken slog mig idag när jag hällde upp nyinköpta krafften: Finns det någon seriös forskning på hur hästars immunsystem/ insida...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Har ett dräktigt sto i månad 8 och den här analysen. Försökt räkna själv men jag är så dålig på det :( :banghead:. Behöver hjälp! TS...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Hjartagna
·
Hästvård Funderar på vad min häst har. Det är som vitt runt kronranden och speciellt när det är blött ute. Då kan man gnugga fram vit gegga och...
2
Svar
32
· Visningar
6 070
Senast: kristalia
·
Foder & Strö Hur räknar man ut hur mkt mineraler hästen behöver om inte höanalysen innehåller Ca och P?? Fick höanalysen på nya stallets hö idag och...
Svar
5
· Visningar
1 638
Foder & Strö Hejsan , Min häst har vart jätte dålig i magen dom 2 senaste veckorna. Han får 2dl torr betfor, som jag såklart blötlägger, havre och...
Svar
17
· Visningar
1 229
Senast: Blandrastik
·
S
Hästvård Nu har det bestämts att min varmblodsvalack skall till klinik, antagligen i början på januari, efter julrushen. Han har som sagt varit...
Svar
13
· Visningar
9 327
Senast: palle
·
Hästvård Används olika typer av ultraljud för att kolla dräktighet som för att kolla senor och ligament?
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Neko
·
Foder & Strö Ni som har köpt foderstatprogram, vilket har ni köpt och vad är plus och minus med dem? :)
Svar
13
· Visningar
1 269
Senast: Lavinia
·
Hästvård vad finns det för möjligheter att skilja en infektion i luftvägarna från en allergisk reaktion?
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Har en femåring som vid vissa tillfällen, t.ex.vid gruppridning, på framridning vid tävling eller om det händer oförutsedda händelser...
Svar
12
· Visningar
2 238
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka