Tappat livsglädjen?

Sv: Tappat livsglädjen?

Hur som helst om ni LÄSER det jag skriver så ska hästen röntgas och jo jag tänker ta henne till tandläkare eftersom hon inte äter och då brukar problemen vara mage eller mun, dessutom kan tandläkaren röntga också och då utesluta fraktur i käken. NEJ jag ska inte åka till et det första jag gör, det är om inget annat hjälper.

Jag säger ändå som fler här - hon behöver en röntgen av hela halsen, nacken, huvudet och tänder!
Då måste du väl till en klinik, inte endast tandläkaren?!
Ja problemen med ätandet beror säkert på en eller flera frakturer i tänder, MEN det kan även bero på fraktur i nacken - eller kompressioner av kotor.
Kolla hela hästen först!!
I all välmening, för jag kan förstå att du känner dig påhoppad. Det är inte lätt att veta vad man ska göra i initialskedet och du litade på din veterinär - men som du själv är inne på så kan du inte avvakta längre. Något är fel - väldigt fel, om inte smärtstillande hjälper.
Har du inget djursjukhus du kan ta henne till som kan kolla allt på samma gång?

Sv: Tappat livsglädjen?

Min häst tappade livsglädjen för ett och ett halvt år sen. Efter månader med utredning på kliniker utan att något konkret hittades så konstaterades att han hade ont - vi visste bara inte var eller varför!! Jag tror inte att hästar tappar livsglädjen utan jag tror mera att hon har fruktansvärt ont!! Lycka till med din häst!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 885
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 359
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama