Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur gör jag med foderbytet när jag får hem hästen? Vi har ju inte samma hö och därför kommer ju den fodersats som hästen har nu inte bli...
Svar
8
· Visningar
1 931
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hejsan Jag skulle vilja veta vad lusernpellets fyller för funktion? Vad vill man ge sin häst när man ger lusernpellets? Hur skall...
Svar
4
· Visningar
4 842
Senast: mackan
·
Hästvård Skulle jag kunna få lite tips på olika infektionssjukdomar på hästar här i Sverige som INTE är smittsamma?
Svar
3
· Visningar
951
Senast: faanniih
·
Foder & Strö Vad säger ni om detta? http://www.trikem.nu/trikem2012/action.lasso?-response=blogg.lasso&bloggid=1123 Jag har aldrig hört att det...
Svar
17
· Visningar
1 827
Senast: Boerperd
·
Hästvård Hej! Min häst har varit halt nu snart ett år och det ser inte ut att bli bättre alls. Jag tänkte att jag kanske skulle triangelmärka...
2
Svar
34
· Visningar
5 209
Hästvård Hur bedömer man om en häst med väldigt kraftig nacke är väldigt musklad där eller det mesta består av fett? Hästen ser i övrigt för...
Svar
8
· Visningar
2 422
Senast: Egonson_
·
Hästvård Jag har en häst inhyrd på helinackordering. Det är en valack, 14år, varmblod. Jag har märkt att det alltid är geggigt i hans box. I...
Svar
3
· Visningar
1 284
Senast: Texaz
·
Hästvård Ridläraren vet om ett trevligt 8-årigt halvblodssto med konstaterad lindrig KS. Hon tyckte jag skulle kolla på hästen men jag är väldigt...
Svar
15
· Visningar
3 764
Senast: Korven
·
Foder & Strö Som rubriken säger, hur mycket grovfode räter ena shettisar/a-ponnyer? Enligt foderstatspogrammet jag räknar i ska min shettis ( 1m...
2
Svar
25
· Visningar
6 234
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Måste man tillsätta salt i hästens foder om den inte har saltsten i boxen? Hur mycket och vad för salt isf?
Svar
6
· Visningar
1 409
Senast: allahemma
·
P
Hästvård Finns det något företag som kollar värden på hästens träck? Vår ponnys träck är för grön och luktar för surt för att jag ska vara nöjd...
Svar
0
· Visningar
605
Senast: prallan
·
Foder & Strö Är det samma sak?? Har hört vissa som sagt vallfor om lucernpellets?? :confused: tack på förhand
Svar
1
· Visningar
1 237
Senast: ekedal
·
Hästvård Hej, Jag tar hand om ett halvblodssto ett par gånger i veckan som är oskodd. Ibland känner jag puls i vänster fram - oftast knappt...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: akleja
·
Hästvård I våras konstaterades magsår på min häst. Innan vi hade fått ordning på själva magsåret så gick vi igenom flertal hudåkommor. Mugg ...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jaha, i förrgår kom hästen in från hagen och var svullen och hade två små sår. Förmodligen spark, på bakbenet. Inte halt, men bara...
Svar
4
· Visningar
2 234
Foder & Strö Har försökt hittat fakta i andra trådar men jag blir lite kring kring av all info. Så hoppas att nån kan säga hur det är när det gäller...
Svar
7
· Visningar
2 536
Senast: poi123
·
Foder & Strö jag har alltid tyckt att det kan väl inte vara så vårt med smala hästar, bara mata lite mer liksom. Tänkte jag som var van vid lättfödda...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 337
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har ett snart 8 månader gammalt ardennerföl som vart hos mig i en vecka nu och på morgonend innan utsläpp så är hon ganska så svettig...
Svar
12
· Visningar
2 232
Senast: sommarvind
·
Foder & Strö Hur mycket kan man egentligen fodra av kraftfoder och lusern till en fölunge som är för smal? Grovfoder fritt givetvis....energi ca 8...
Svar
8
· Visningar
1 359
Senast: CK
·
Foder & Strö Mitt evigt dåliga samvete... Jobbar heltid. Har 1 timme till jobbet enkel resa och känner ingen som kan fodra lunch. Hästarna går för...
2
Svar
32
· Visningar
5 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka