Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad har ni för erfarenheter av hästar som gjort illa sig mycket som unga och deras framtida funktion? Dvs om "oturen" följt med dem...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: coari
·
Foder & Strö Om vi ponerar att ett bra hö-silage till häst har nånstans runt 40-60%Ts. Men hur gör jag då om jag är höbonde och vill ha det...
Svar
15
· Visningar
1 597
Hästvård Mitt nu 6 åriga sto verkar vara en riktigt problemhäst...:( I somras konstaterades på klinik att hon hade inflammation i bakknäna...
Svar
16
· Visningar
3 487
Senast: Gabby_Ossi
·
Foder & Strö Har för första gången fått sätta tänderna i en grovfoderanalys! Är inte helt nybörjare då jag fått räkna lite via ridskolan innan, men...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: lady_vip
·
Hästvård Det vore jättesnällt om någon kunde hjälpa mig förstå hur jag ska fylla i formuläret. Skulle kunna göra en telefonanmälan om det inte...
Svar
11
· Visningar
2 534
Senast: Masse
·
Hästvård Idag har min häst blivit sparkad på frambenet. Hästen som sparkade var oskodd. Skinnet har skrapats av längs benet, och en lite större...
Svar
11
· Visningar
9 634
Senast: Cha9
·
Foder & Strö Stämmer det att hästen blir fortare mätt av att ett hö med högre proteininnehåll? Har lite svårt att tro på detta men kan ha fel förstås.. 2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: axel
·
Hästvård Har trott att min häst blivit frusen på äldre dagar, men nu funderar jag på om det är symptom på något annat. Hon har på sista tiden...
Svar
19
· Visningar
2 500
Senast: bejkonfis
·
Hästvård På min tjockpälsade isis har jag hittat ett vätskande eksem,. Det började med att jag fick pälstussar med hudflagor i handen när jag...
Svar
8
· Visningar
6 503
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Någon som vet vad 1dl Granngården ORIGINAL Müsli väger?
Svar
11
· Visningar
2 964
Senast: _Elly_
·
Hästvård Min häst har haft ont i muskulaturen bak. Fått massage, laserbehandling och ivärtes arnika. Nu är hon återställd, men jag vill veta vad...
Svar
14
· Visningar
1 742
Senast: Snowball
·
Hästvård Min unghäst är skadad och efter flertalet veterinärbesök och equiterapeutbehandlingar har jag fått rådet att införskaffa vikter till...
Svar
7
· Visningar
2 302
Senast: Boj
·
Hästvård Lång historia kort, min avelsmärr (11 år) behandlades för masit (5d penicillin), blev feberfri på direkten. Sista injektionen var i...
Svar
12
· Visningar
4 118
Senast: Grazing
·
Hästvård Tänkte höra om någon har erfarenhet av någon häst som har fått problem med den här muskeln efter kolik? Min häst hade kolik för ca två...
Svar
1
· Visningar
1 161
Senast: Neko
·
Hästvård I morse kom dottern in och meddelade att tvåårshingsten hade ett stort sår på utsidan strax under vänster framknä, bakom tjockaste delen...
Svar
12
· Visningar
1 660
Foder & Strö Jag har en gammal häst som behöver extra energi. Han har svårt att få i sig tillräckligt med hösilage (står på fri tillgång ute och i... 2
Svar
21
· Visningar
6 302
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst har opererat bort en tand. Chockade av penicillinsprutan och får nu Hippotrim istället. Såret har blivit infekterat. Nu är ju... 2
Svar
21
· Visningar
4 264
Senast: svea
·
Hästvård Fick sms från stallkompisen igår att pålle fått ett litet sår,bara en liten rispa dock kommer ur sen på kvällen och upptäcker en...
Svar
4
· Visningar
2 534
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Jag har för runt en vecka sen ställt ut en nätad bal till mina hästar, första dagarna var det fortf plus och jag upplevde det som...
Svar
3
· Visningar
1 791
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har en liten fundering angående röntgenutlåtanden. Min 4-åring (som står på annan ort) har haft gallor i båda haserna och beslut...
Svar
4
· Visningar
3 426
Senast: Pegasus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka