Läka infektion utan penicillin?

Sv: Läka infektion utan penicillin?

När mina hästar har haft skadade munnar har jag spolat ur munnen ordentligt med slang och ljummet vatten ett par gånger om dagen.

Jag blev också rekommenderad att spola med Corsodyl munvatten, finns receptfritt på apoteket. Jag tror att det innehåller klorhexidin? I med det i en blomspruta och ös på. Jag tror att det även finns gel man kan lägga på.

En anledning till infektion kan vara att det finns en främmande kropp kvar, så om det inte går över kanske det är läge att röntga.

En främmande kropp är det ju ifs inte om endel av tanden sitter kvar... ;)

Sv: Läka infektion utan penicillin?

Resten av kroppen tycker nog att den inte ska vara där när den är död. Men visst, vill du märka ord så var så god, jag bjuder på den! :grin:

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 515
Hästvård Jag skulle behöva lite råd. Min häst fick för ganska precis 3 veckor sedan en spark på hasen. Ett ganska stort sår i mina ögon eftersom...
Svar
10
· Visningar
6 827
Senast: Miiikaela_
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 168
Senast: kebabbert
·
Hästvård Jag har lånat en shettis på foder. Han har ett sår under ena ganaschen(?) Alltså där det är hårt och är ben under huden. Ägaren påstår...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Ulrika C
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka