Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har ett sexårigt sto som flemar varje kväll när jag kommer för att släppa in. Jag upplever att hon gör det när jag ropar på henne...
Svar
0
· Visningar
1 153
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Hej! :D Jag har suttit och knepat och knåpat och läst och googlat men jag inser att jag behöver hjälp med att sätta ihop min första...
Svar
12
· Visningar
1 996
Senast: Tifa
·
Hästvård STÄNDIGT DETTA FUNDERANDE! Såklart vill man ju ta hand om sina älsklingar på bästa sätt alltid! Behöver lite tips till våra...
2
Svar
31
· Visningar
4 872
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård Har någon erfarenhet av att när hästen haft inpackningar att man filat bort en bit av tanden för att öka mellanrummet så fodret lättare...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: kristalia
·
Hästvård Finns det någon som har/haft denna diagnos på häst: Degenerativa/dystrofiska förändringar, ileosakralleden Hur har det i så fall gått...
Svar
18
· Visningar
6 314
Senast: Speedway
·
Hästvård Kort sammanfattning: Min sexåriga fjordvalack har haft en låsning i en höft som i höstas behandlades av kiropraktor. Det blev bättre och...
Svar
12
· Visningar
1 652
Senast: annan1
·
Hästvård Jag funderar på om jag ska klippa min häst eller inte, hur gör ni?
2
Svar
34
· Visningar
5 068
Senast: Karma
·
Hästvård Min hingst är nu 9 månader och jag vill kunna kastrera honom så fort som möjligt. Jag känner tydligt att iaf en kula är trillat ner. Det...
Svar
11
· Visningar
1 293
Foder & Strö Jag har 3 hästar som älskar att äta på aspar... Som tur är så har vi sågat ner ett helt gäng som legat i hagen så de får gnaga på men...
2
Svar
22
· Visningar
8 212
Senast: Sam
·
Foder & Strö Jag har ett halvblod som är dräktig och har ca 4 mån kvar. Just nu äter hon 14 kg hösilage om dagen och även äter 2 kg kraft groov 125...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Hej jag är ny här har bara läst tidigare. Har två hästar inackorderade i ett större stall. Bägge är ganska nya för mig. Har ni några...
Svar
5
· Visningar
1 203
Foder & Strö Jag har läst att det "kostar" 5 MJ för en häst att tugga grovfoder, medan det kostar 0.5 MJ att tugga kraftfoder. Är detta något ni...
Svar
15
· Visningar
1 334
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Först och främst måste jag fråga hur man fodrar en unghäst, efter aktuell vikt eller en uppskattad vuxen vikt? Har för mej att det är...
Svar
8
· Visningar
1 794
Senast: MonteRose
·
Hästvård Min häst hade fått som skorpor i knävecken bakom framknäna. Jag tvättade med grönsåpa och ljummet vatten för att få bort dem, smörjde...
Svar
14
· Visningar
3 830
Senast: kitty79
·
Hästvård Jag köpte en 2 årig arab som nu är 4. Han har en skada på ett framben som inte verkar besvära honom. Behandlad & sista kollen ohalt vid...
2
Svar
30
· Visningar
3 909
Senast: Marie_K
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av hästar som gjort illa sig mycket som unga och deras framtida funktion? Dvs om "oturen" följt med dem...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: coari
·
Foder & Strö Om vi ponerar att ett bra hö-silage till häst har nånstans runt 40-60%Ts. Men hur gör jag då om jag är höbonde och vill ha det...
Svar
15
· Visningar
1 595
Hästvård Mitt nu 6 åriga sto verkar vara en riktigt problemhäst...:( I somras konstaterades på klinik att hon hade inflammation i bakknäna...
Svar
16
· Visningar
3 479
Senast: Gabby_Ossi
·
Foder & Strö Har för första gången fått sätta tänderna i en grovfoderanalys! Är inte helt nybörjare då jag fått räkna lite via ridskolan innan, men...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: lady_vip
·
Hästvård Det vore jättesnällt om någon kunde hjälpa mig förstå hur jag ska fylla i formuläret. Skulle kunna göra en telefonanmälan om det inte...
Svar
11
· Visningar
2 531
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka