Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hitta inget då jag sökte så starta en ny tråd Igår lyckades damen tappa två borddar så att skon sprack framme vid tån och halva skon...
2
Svar
23
· Visningar
15 234
Senast: Boj
·
Hästvård Min ena miniatyr är grymt frusen av sig. Han står och skakar som ett asplöv vid 3-4 minus och blåst trots tjock vinterpäls och ett 300g...
Svar
3
· Visningar
1 141
Hästvård Är det någon som har får eller andra djur som sällskap till sin häst? Jag är rädd att jag snart bara kommer ha en häst kvar och att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 764
Senast: Cita
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Jag har ett sto som råkade ut för en olycka den femte september. Hon fastnade i ett staket med en riktigt...
2
Svar
21
· Visningar
7 186
Senast: Catrool
·
Foder & Strö Jag hjälper en kompis att få ihop en foderstat men hon har bara analys på makromineralerna och inte på mikromineralerna så jag vet inte...
Svar
7
· Visningar
1 957
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Om en häst går barfota nu och det funkar fint, kan det då finnas risk för att den blir ömfotad om man väljer att sko nu en period när...
Svar
9
· Visningar
1 188
Senast: MM
·
Hästvård Hej! Jag brukar hälla på varmvatten (direkt från kranen) i hästarnas balja för att tina vattnet och tycker att detta har funkat bra...
Svar
5
· Visningar
2 370
Senast: Silltunna
·
Hästvård Jag har någonstans hemma en skrift som berättar lite om vilka problem som olika benställningar kan ge, ska försöka hitta den och ta med...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: lundsbo
·
Hästvård Ja som rubriken låter, har de det? Detta hände min syster förra året. Hon hade bokat en kastrering på sin ponny men dagen innan ringde...
Svar
16
· Visningar
3 453
Senast: AVB
·
Hästvård Min häst, svenskfödd kille på 12 år. Märkte i sommars att han kliade sig på svansroten. Inte så att det blev sår, jag försökte kolla...
Svar
3
· Visningar
1 041
Senast: luvatuva
·
Hästvård Jag har min val på ett stort stall där stallhyran går mot 4000:- i månaden. Nu kanske jag ska köpa en till häst (ett sto) och vill...
Svar
8
· Visningar
1 822
Senast: Mickizz
·
Foder & Strö Min häst har diagnostiserats med magsår efter två begynnande förstoppningar med två veckors mellanrum. Nu ska han gå på stärkelsefritt...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 606
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej, ska nu byta stall, där man får välja mellan att ha halmpellets och spån, har en väldigt grisig häst så spån funkar inte så jättebra...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: Lavinia
·
Hästvård Ja så är det på båda mina. Är det inte ovanligt tidigt? Hur ser det ut för er?
2
Svar
33
· Visningar
3 543
Senast: Soffan74
·
Hästvård Är dom helt rena i sina leder el hade de gallor en tid efter?
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hur brukar det vara med Lysin i hö/hösilage. Är det som Selen att man ska räkna med att det inte finns. Detta finns ju inte med i...
Svar
2
· Visningar
1 257
Senast: Apollo
·
Hästvård Igår så tog vi emot en vanvårdad häst till stallet. Hästen har enormt mycket vinterpäls och vid första anblick såg pälsen fin ut. Men...
Svar
16
· Visningar
2 219
Hästvård Har ingen erfarenhet av detta men rider en som har denna diagnos. Har aldrig sett ngn upphakning. Kan man märka det på annat sätt? Stel...
Svar
0
· Visningar
548
Senast: catya
·
Hästvård Jag kan inget om detta så vill veta allt - vad beror det på? - kan det ge följdskador? - hur ska man tänka i ridningen? Trav känns...
Svar
0
· Visningar
1 123
Senast: catya
·
Foder & Strö Nu har jag hört/läst om guld och gröna skogar vid användning av detta foder. När min stallkamrat nu köpt det för att testa på sin häst...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
21 383
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka