Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad tror ni kan vara fel på henne? Gått igenom hela hästen med massage, 2 områden på vänster sida fick tas lite mer än andra, detta va i...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 670
Senast: Nominous
·
Hästvård Min åring ( 7 månader ...) gav ifrån sig ett långdraget brumman ljud flera gånger idag på morgonen - både i stallet och i hagen. Det är...
Svar
4
· Visningar
1 667
Senast: Rugge
·
Foder & Strö Jag ger min häst morötter istället för kraftfoder morgon och kväll + mineraler. Nu har jag skummat igenom trådar här på Buke och får...
Svar
11
· Visningar
1 582
Senast: svea
·
Foder & Strö Hur mycket TS kan en häst äta som max på ett ungefär? Alltså hur mycket kan systemet ta hand om i princip? Om vi säger en normalfödd 500...
Svar
7
· Visningar
811
Foder & Strö Hur vet man vilka mineraler som verkligen tas upp av hästen ? När man pratar med olika försäljare (örtmineraler) så säger de att tex...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: MonteRose
·
Hästvård Min häst hostar ofta precis när vi börjar trava. Han har alltid gjort så hos mig (ett år) och även hos förra ägaren. Oavsett om det är...
2
Svar
23
· Visningar
6 535
Senast: Houdinie
·
Hästvård Har en 18-åring hemma till låns och hans muskler är inte vad dom varit. Hur bygger man upp dom igen till hygglig nivå så han orkar med...
Svar
13
· Visningar
1 963
Senast: Gimlan
·
Hästvård Är det normalt? Pålle fick en broddspark i Onsdags vid lunch,stallkompisen var där och såg det med egna ögon,vart en lite "toutch"...
Svar
10
· Visningar
5 814
Senast: remmis
·
Hästvård Ni med hästar med värmeknutor/fuktkrustor på ryggpartiet, hur brukar ni behandla dessa? Aktivt eller ni låter dem självläka? Jag har en...
Svar
0
· Visningar
2 362
Senast: Magica
·
Foder & Strö Hej alla! Jag kommer inom kort flytta till en egen liten gård med 3 boxar Då jag tidigare alltid stått uppstallad har jag inte behövt...
Svar
11
· Visningar
2 597
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Jaha, då var det dags igen. Efter några lugna fina vintrar med broddar runtom i hagen börjar detta eviga tjafs. Jag skulle vara...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 482
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har två småkillar här hemma, som jag tänkt kastrera. Det jag funderar på är om det finns något att vinna på att kastrera dem...
Svar
13
· Visningar
1 186
Senast: Masse
·
Foder & Strö Någon som har??? Är de värda pengarna?
2
Svar
35
· Visningar
11 492
Hästvård En bekant till mej har hört av en annan, att ett fästingbett kan utlösa fång? Det är inget som jag har hört talas om tidigare. Är...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: smedsussie
·
Foder & Strö Vet inte om jag ens får fråga detta här. Ta bort det isåfall. Men jag letar efter någon sorts muscle build och vet att pavo har en...
2
Svar
20
· Visningar
4 090
Senast: Natasja
·
Hästvård Jag har en häst som illa nog slagit i något och skadat en tand. Hästen är lite äldre och har bara begränsad veterinärvård som...
Svar
4
· Visningar
4 719
Senast: SQT
·
G
Foder & Strö Nu för tiden använder ju nästan alla IKEA kassar att mäta upp hö i. Eller påsar som liknar IKEA kassar. Men vad hade man förr i tiden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
9 869
Senast: Lollis
·
Hästvård Min häst har vid ett par tillfällen börjat bete sig konstigt, ibland när han står uppställd på gången kan han lägga huvudet på sned. Han...
Svar
6
· Visningar
1 628
Senast: KasperTim
·
Hästvård Hejsan! första gången här så vet inte riktigt hur det går till eller om jag gör rätt just nu. har kollat en del på det nya programmet...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 016
Senast: Jojo
·
Hästvård Hur gör ni med vattnet- ser bara till att hästarna har isfritt vatten att dricka eller ger ni varmt vatten nu när det är kallt...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 082
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka