Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi har haft häst med kolik sen i fredags eftermiddag. Veterinären har varit ute två gånger och konsulterats via telefon idag. Just...
Svar
19
· Visningar
7 594
Senast: mily
·
Hästvård Det finns ju hundra och en trådar om huruvida man kan motionera hästen efter vaccination, men hur är det med före? Kan jag motionera...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: willy
·
Hästvård Jag har lite funderar kring just åkomman Shivering. Är det någon som vet vilka undersökningar som krävs för att få diagnosen shivering...
Svar
2
· Visningar
1 044
Foder & Strö En lösning som funkar bra till våra hästar. Hänger upp två nät på morgonen samt ger frukostfoder löst i krubban. Då har dom foder hela...
Svar
8
· Visningar
6 234
Senast: iHenke
·
Hästvård Är det väldigt ovanligt att hästar har större bakhovar än framhovar? Jag var nämligen på väg att köpa nya skor till min häst och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 181
Senast: Boj
·
Hästvård Vårt nya sto kom från Tyskland för just 2 veckor sen. Sista veckan har hon fått som utslag, nåt knottrigt som sprider sig under huden...
Svar
16
· Visningar
14 015
Senast: Harbor
·
Foder & Strö Jag köpte en ny häst för drygt 6 veckor sedan. Han har tappat mycket i hull nu efter flytten. Just nu får han 16 kg hösilage men han...
Svar
2
· Visningar
1 371
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Mina två hästar vaccinerades 15mars förra året. Dock skulle det passa sjukt bra att vaccinera dom runt den 28mars, alltså två veckor...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: Taefill
·
Foder & Strö Hej! Undrar om ni har något tips att delge mig. Jag använder slowfeeding nät i hagen, använder dom för att förlänga ättiden för...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Någon som använt detta örtpreparat på sina hispiga ston?
Svar
0
· Visningar
643
Senast: Harbor
·
Foder & Strö Jag undrar lite hur ni skulle göra i mitt fall. Stallet har fått in ett hö som visade sig ha väldigt låg energihalt (knappt 2MJ/kg...
2
Svar
35
· Visningar
7 724
Senast: Aureola
·
Hästvård min ponny har fått ett hästbett på ryggen så allt hår och skinn är borta... Kan man sätta på något skydd och ha på sadel ändå? vad ska...
2
Svar
20
· Visningar
4 305
Senast: Sirap
·
Hästvård Ända sen jag började på ett ridgymnasium (vill inte säga vilket då jag inte vill hänga ut någon)i höstas så har jag börjat kolla mer på...
Svar
10
· Visningar
1 619
Senast: ManUnited
·
Hästvård De ni använder, vad gör de? Och vad har de för yrkestitel? Hur ofta använder ni er av vardera? Typ veterinär, equiterapeut, massör...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: fallon
·
Hästvård Bukefalister med erfarenhet av fång; nu behöver jag hjälp och kloka råd! Mitt lilla welshsto konstaterades ha fång i fredags kväll...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 067
Senast: alexvb
·
Foder & Strö Åh hjälp! Har jag förstått det rätt? Om man ökar intaget av kalium behövs också en ökning av magnesium? Och om man ökar dessa två...
Svar
5
· Visningar
3 204
Senast: Arwen
·
Hästvård Jag har alltid fått uppfattningen att hästen ska (bör?) sätta i trakt först, inte överdrivet förstås men att trakten/strålen landar i...
Svar
14
· Visningar
6 304
Senast: Digbil
·
Hästvård vad är de egentligen? hur kommer de sig? hur påverkar de hästen? är de någon fara att använda hästen som vanligt? ja ge mig lite...
Svar
8
· Visningar
1 927
Senast: Bison
·
Foder & Strö Om man har en väldigt matglad häst, blir den lugnare av att mötas av ett stort knökafyllt hönät i boxen än ett hönät som är mindre...
2
Svar
23
· Visningar
3 598
Senast: bigganl
·
Hästvård Ni kanske sett mina trådar om min fjordvalack som visade sig ha inflammationer i bakknän och hovleder. Nåväl, vi är två veckor in i...
Svar
9
· Visningar
1 477
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka