Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min älskade häst har för andra gången på ett år fått kotledsinflammation - på samma ben bägge gångerna. Hästen är en svensk...
Svar
16
· Visningar
4 968
Senast: Michis
·
Hästvård hamnade i en diskussion i stallet för ett tag sen å kom att tänka på den nu.. hur mycket spån, kutter eller sågspån tycker ni är...
2
Svar
26
· Visningar
6 572
Senast: svea
·
Hästvård Idiotfråga gällande vaccination. Eftersom det är lördag vill jag inte ringa distriktarna och fråga utan det blir buke. Min häst...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Bluefish
·
Hästvård Min häst har varit lös i magen för ett tag sen. Jag ska passa på o tvätta svansen nu i helgen när det ska bli plusgrader. Hur får...
Svar
6
· Visningar
790
Senast: niikon92
·
Foder & Strö Har analyserat mitt grovfoder sedan x antal år tillbaka. Det har handlat om foder allt från Värmland till sydligaste Skåne. Jag har...
2
Svar
24
· Visningar
3 093
Hästvård Jag behöver lite råd och någon att bolla ideer med. Fick hem en shettis i slutet av förra året. Hon blir 9år iår, fick första...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: akleja
·
Hästvård Min häst hältutreddes i veckan på klinik och vid bedövning av hasleden reagerade veterinären på att leden kändes konstig att sticka i...
Svar
3
· Visningar
4 579
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Fick analyssvar på mitt grovfoder igår och blev väldigt fundersam över makromineralerna som var utskriven som mg/kg. Svaret var: Ca...
Svar
8
· Visningar
1 220
Hästvård Finns det någon här som har erfarenhet av att ge ett tillskott i fodret med koppar? Har fått rådet att ge min häst detta och skulle...
Svar
12
· Visningar
4 081
Senast: Arwen
·
Hästvård En olycka kommer sällan ensam eller hur sägs det? Precis när jag andats ut över svullnaden på benet efter sparken hittar jag det...
Svar
8
· Visningar
10 127
Senast: ekoistinen
·
Hästvård Jag har en Welsh Cob valack som för 1år sedan fick spatt och behandlades på Husaby Hästklinik med kortison upprepade tillfällen. Han har...
Svar
13
· Visningar
3 693
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Ni som har gjort analyser gällande spårämnen i grovfoder vill ni vara snälla och delge era resultat! Här är mitt, svaren är per kg...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
34 456
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Hur kommer man fram till vad som ska ökas för att få upp hästen i vikt? På pappret ska hösilaget täcka hans behov, men jag tycker han...
2 3
Svar
48
· Visningar
12 329
Hästvård Min ena häst har enormt mycket stöv som ligger under pälsen, och har haft det varje vintersäsong sedan han var 2 ungefär. Ju mer jag...
2
Svar
32
· Visningar
10 374
Senast: clovergirl
·
Hästvård Ink eller elakartad tumör? Den här lilla blomkålshuvudet har min tinker på snoppen 4 år gammal Någon som känner igen sig? En...
Svar
9
· Visningar
12 488
Hästvård Min sexåriga fjordhäst var på klinik i förra veckan för hältutredning. Man konstaterade inflammation i hovleder bak + fram samt båda...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: annan1
·
Hästvård Vår ena häst har fått som lodräta valkar på halsen, från mankammen och nedåt. Det började för några dagar sen med att jag tyckte att...
Svar
15
· Visningar
4 465
Senast: palle
·
Hästvård Har en liten fundering kring min häst. Ett kallblod, pigg och kry och alltid matglad, har aldrig lämnat ett strå i hela sitt liv...
Svar
6
· Visningar
1 569
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Jag missade en vaccination i höstas, eller hon fick en nån vecka för sent så skyddad är hon. Men ska hästen säljas så då vill jag att...
Svar
6
· Visningar
1 987
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hallå! För ett antal veckor sen skadade sig min häst i transporten och rev upp ett sår vid hoven. Har kunnat rida henne som vanligt, men...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka