Hostar i trav

Sv: Hostar i trav

Jag håller med Alexandra_W, det är inte normalt. Min hostade en lång period i somras/våras på samma sätt, gick på lite kurer utan nån större förbättning. Dock hade hon lunginflammation förra hösten och vi misstänker att hon kan ha fått lite ärrbildning, dessutom tror jag att hon är pollenallergiker. Kommer det tillbaka i vår så blir det till att testa behandling mot det.

Anledningen till varför jag inte tor det är damm är för han aldrig hostar när han inte rids men jag kan ju ha fel. Och han hostade även då han stod på lösdrift!

Han frustar även emellan åt när han hostar.

äter han hösilage eller torrhö?

Hösilage och har gjort det hos tidigare ägare också. Han får torrhö sommartid utan någon skillnad alls. Han får halm nattetid nu utan skillnad nu heller (har annars ätit silage jämt).
Men jag har funderingar i att kolla upp honom :)

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Liten
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
33
· Visningar
2 101
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: MiniLi
·
Hästvård En vän ska bli medryttare på en häst som hostar första halva varvet i trav, ca 4-5 gånger. Enligt ägaren slutar hästen med detta när han...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka