Innan IKEA kassar?

Sv: Innan IKEA kassar?

Okej håll i er nu allihop.

Vi använde stora bökiga kartonger som vägde minst 3-4 kg styck. Tänk dig stora datakartonger från 90-talet :D

Nej, de höll inte länge, ja de blev fuktiga. Vad sägs om att helgonförklara IKEA :D

*kl

Hi hi, vilken intressant gammal tråd.
När jag började med hästar hade vi tvättsäckar i tyg och se dom har jag fortfarande kvar. Jag konstaterade här för nån dag sen att dom måste vara över 20 år gamla så det är inte så konstigt att dom börjar vara slitna och håliga.
Jag har dock kompletterat med IKEA påsar nu men tycker dom rymmer för lite till alla mina 5 så jag har även köpt stora gröna lövsäckar på öb. Dom är toppen.

Okej håll i er nu allihop.

Vi använde stora bökiga kartonger som vägde minst 3-4 kg styck. Tänk dig stora datakartonger från 90-talet :D

Nej, de höll inte länge, ja de blev fuktiga. Vad sägs om att helgonförklara IKEA :D

Men hjälp va opraktiskt :D!

Kl

Skulle vara intressant om det fanns nån statistik på hur mycket IKEA sålt kassar för stalländamål ;). Jag gissar på mångmiljonbelopp!

Kl.

Har själv aldrig använt ikea kassar eller liknande jag kör hela eller halva balar vet ju vad balarna väger på ett ungefär.

Inget av dom stallen jag jobbat på har vägt grovfodret utan alltid räknat i balar, kakor om det hadlat om fyrkantsbal eller i lite, lagom, mycket eller massor om det varit rundbal eller löst.

Kl
Småbalar var ju som en dröm.
Vi hade löshö och gav "ett fång" hö. Troligt att det var olika fång eftersom det var kollektivstall:p
När jag jobbat utomlands var det sopsäck på ena stället men aldrig våg och på det andra högaffel och devisen "mycket-lite eller normalt".
Har oxå jobbat i många stall där man på EM lägger fram kvälls och morgonhö i stallgången. Fungerar bra om man inte ska in och ut med hästar på kvällstid! Blir kaos i ett vanligt inackorderingsstall där alla rider på kvällen:meh:

Där hästen står nu är det också högaffel som gäller faktiskt. Skönt att slippa packa påsar... Hästarna får så mycket de vill äta om inte ägaren önskar begränsa intaget...

Att packa Ikea påsar till ett helt stall är ju ööööööken verkligen... Ogillar att ha säckar hängande på boxdörren, tomma kassar blåser runt i stallet, hästarna drar in dom i boxen om nån hänger upp det slarvigt. Då går de sönder och sedan får man kämpa för att få ut hö ur lappade ch lagade Ikea kassar...me not like so much faktiskt.
Det enda positiva är att de är lätta att väga...

Har i år köpt ett antal"big blue bag"från Jysk,går att trycka i mycket mer hö än i IKEA-påsarna,tror dock dom kan bli lite för tunga om man har blöt ensilage.

Och så är det i förrförra stallet jag stod i:o
Lövkorgar till morgon, middag och natt. IKEA-kassar till lunchen

Vi kör oftast högaffel eller 1/4 av en småbal, typ. Just nu packar vi i påsar men det är tillfälligt, skitsvårt att få loss någon ur rundbalarna vi har just nu, och sen blir det småbal. Alla två hästägare i stallet håller på att få tuppjuck på både rundbalarna och påsarna.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Pegasus63
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV