Sv: Superlågt energivärde i höet, fet häst
Schyst! Vilket ställe använder ni?
Fast varför måste du ge kraftfoder?
Schyst! Vilket ställe använder ni?
Fast varför måste du ge kraftfoder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att få en ny analys, men för att ändå kommentera det du skrivit:Försöker svara alla så gott jag kan. Det är blött, TS 50%.
Mitt problem, och fråga, är: överskott av protein från hö är ok, men eftersom jag måste tillsätta någon form av kraftfoder också så kommer ju till viss del proteinöverskottet att också orsakas av kraftfodret. Det är det jag undrar över huruvida det blir konsekvenser av.
Jag pratade just med labbet och de bekräftade att det var orimligt lågt. Så pass orimligt att de tar om provet. Och jag fick lov att skicka in ett nytt prov kostnadsfritt! Grejt!
var det inte för att isåfall täcka energibehovet om du höet hade så låga energivärden?
Grejen var väl att ts inte vågade ge tillräckligt av grovfodret för att täcka energibehovet, av rädsla för proteinöverskottet.var det inte för att isåfall täcka energibehovet om du höet hade så låga energivärden?
Glöm inte att uppdatera här vad den nya analysen visar! Skulle vara intressant att veta !
Haha vilka nördar ni ärHåller med! Sjukt nyfiken