Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Blir alla hästar märkta??
Har haft en häst som skulle vara triangelmärkt, men hittade ingen märkning på henne?? Ägaren hade dock fått ut pengar för hennes användbarhet
Hon var mörkbrun så jag tycker att det borde ha synts... Hade henne i fem år och lyckades inte hitta den
Spelade iofs inte så stor roll för mig, köpte henne som avelssto och visst ju om att hon hade förslitningar.
KL
---
men veterinären ansåg då att om skadan förvärrades så kvittade det om det fanns reservation på den skadan då den inte gick att behandla/förbättra något ändå.
--
Veterinärvård vet jag inte om den försvann helt eller hur det blev? Tror jag hade kvar den men som sagt, förträngt då jag saknar denna häst så hjärtat slits ur mig när jag tänker på honom var det inte riktigt prio att komma ihåg papper och nu kan det ju kvitta.
Så för min del var det värt det rent ekonomiskt. Hästen var ingen tävlingshäst och skulle aldrig kunna ridas/sittas på eller köras igen, ens promenad. Han gick sommaren ut i hagen, blev hastigt sämre mot hösten så sedan tog jag bort honom med pengar ur egen ficka i oktober 2013.
Fick alltså inte ut de där sista tusenlapparna ur försäkringen utan de brände inne, men det kunde faktiskt kvitta.
När jag avlivade min första connemara frågade faktiskt försäkringsbolaget om jag inte ville triangelmärka istället.
Jag hade alternativet att avliva "omedelbart", men greppade det sista halmstrået och hoppades att han skulle må bra som sällskapshäst vilket fungerade fint ett tag men inte sen och då tog jag beslutet fort. Hade troligen fått ut samma summa ändå om jag tagit bort honom redan från början, det jag gjorde var själviskt, det spöket jagar mig ännu.