Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo vi har analys, och har superhösilage med utmärkta proteinvärden. Så de flesta i stallet klarar sig bra på bara det, och det borde han också göra om man räknar enligt konstens alla regler. Men de här svårfödda funkar ju inte enligt regelboken har jag nu märkt.
Har de alltid varit så eller är det nytt?
Jo vi har analys, och har superhösilage med utmärkta proteinvärden. Så de flesta i stallet klarar sig bra på bara det, och det borde han också göra om man räknar enligt konstens alla regler. Men de här svårfödda funkar ju inte enligt regelboken har jag nu märkt.
Håller helt med! Överutfodring av protein (även om det kommer från grovfoder) är inte alls alltid bra. Min erfarenhet är att svårfödda hästar bör hellre ha en kvot mellan 5 och 6 än en högre kvot. TS: Så minska ner eller ta bort lusernen så att kvoten kommer ner. Kompensera med energirikt foder för att täcka upp den energi som försvinner iom att du tar bort lusernen.Där kan du ha orsaken. Ett för högt proteininnehåll gör att det går åt en massa energi till att bryta ner proteinet till energi och det är energi en tunn häst behöver, inte mer protein. Se till att reglera så att kvoten hamnar runt sex så får du förmodligen en häst som håller hull mycket bättre.
Här hittade jag begränsningen för olja:Du får gärna ange källa avseende begränsningen av olja som fodermedel.
Är det? Nu förstår jag inte riktigt. Lilla Musse kanske har en ponny, och har kanske fått informationen utifrån det?Fast det är ju precis tvärtom, en motsägelse till det påstående jag ifrågasatte.