svamp i kronränderna?

Sv: svamp i kronränderna?

Blir svårt att visa "sporren" på bild bara. Måste vara torrt några dagar så den hinner växa till sig.
Googlade bilderna meninget som direkt liknade. Var mest hemska bilder...men intressant ändå.
Det är igentligen mellan ballarna den är en skåra som man kan trycka ner fingret i. Inte bred men en skåra och i den skåran växer detta?

haha alltså det låter ju skit skumt när jag säger att nått växer där...
hovslagaren tror inte det är nått allvarligt och förmodligen inget hon har nå problem med. men har ej fått nått svar av hovslagaren. Får väl prata med vet när jag ska dit

Canker kan finnas i väldigt mild form dvs bara en liten pytte-utväxt. En häst jag skulle verka hade dock som en enorm svans släpande efter hoven, blä!

oki. Är det farligt på nått vis? googlad elite snabt på bilder bara. texten var mest på engelska men vad är det förnått då och som sagt det försvinner när det är blött. då luckras den upp

Om det försvinner när det är blött låter det som att det är strålhorn eller den tunna horn-hinna (periopel) som skyddar det nybildade hornet vid kronranden. Men, som sagt, svårt att veta utan att se en bild.

Canker kan finnas i väldigt mild form dvs bara en liten pytte-utväxt. En häst jag skulle verka hade dock som en enorm svans släpande efter hoven, blä!

Var tvungen att googla, hade ingen aning om vad canker var.
Men det låter ju exakt som det TS beskriver!

Fast du skriver att den blir som vit gegga och vitt skinn som lossnar men svamp blir som en torr, skorvig kant.

Virkon S är ett desinfektionsmedel och inte avsett att använda på levande djur även om många gör det. Det finns andra, beprövade sätt att behandla en konstaterad strålröta.

fast det finns en lång innehållsdeklaration på burken om hur det i vilken grad utspätt kan avändas vid desinfektion av olika djur, och vilken utspädningsgrad beroende på vad man ska behandla djuret för.

ja svårt och se om det liknar, bilden var så lpngt ifrån. Men det är torrt skorvigt och geggit när det löses upp
får helt enkelt knäppa kort nån dag

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka