Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min ena häst äter 800 g Krafft Muskel/dag....det fattas ca 300 gram smältbart och ger jag lusern blir det för mycket energi. Det var...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: allahemma
·
Foder & Strö Hade en tråd om en ung nybliven valack vars viktökning har stannat upp. Nu har grovfoderanalysen kommit och detta innehåller höet...
Svar
18
· Visningar
2 215
Foder & Strö Hösilage/hö mängd Om ni ger fri tillgång hur mycket orkar just era äta ungefär?, ev kraftfoder/tillskottsfoder. Skriv gärna ras och...
Svar
7
· Visningar
2 356
Foder & Strö Fick dessa värden av en återförsöljare för Dodson Horrel Foalcreep Analytical Constituents: Crude Protein 18.0% Crude Oils &...
Svar
2
· Visningar
842
Hästvård Många pratar om att man inte bör skaffa häst om man inte har erfarenhet av det, men hur kommer det sig? Hur ska man kunna bli erfaren...
2
Svar
25
· Visningar
4 033
Senast: Snowball
·
Hästvård Har någon här erfarenhet av häst/hästar som råkat ut för irisinflammation? I mitt fall gäller det irisinflammation som följd av...
Svar
9
· Visningar
1 661
Hästvård Min shettis kliar sig och jag misstänker att han fått löss eller loppor. Vad jag har förstått så finns det inget godkänt preparat...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: Summerwind
·
Hästvård HUR berättade ni det för den gamla hovslagaren? Har gått ett tag och funderat på att byta och har nu blivit rekommenderad en annan...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 383
Senast: gubbtjyv
·
Hästvård Jag ska raka en ilsken en. Jag har sedalin och domosedangel hemma. Någon som är bättre än den andra till ändamålet? Dosering av...
Svar
9
· Visningar
1 706
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Vad äter era hästar för kraftfoder och är det av någon speciell anledning? Har ni provat något annat som inte har varit bra?
2
Svar
39
· Visningar
4 773
Foder & Strö Ni som inte köper från Polen alltså :p Tänkte kolla om några passar men inte hittat ännu och har hjärnstillestånd på vilka mer som finns.
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: Snowball
·
Hästvård Vår nya 2-åring har massa regnskollor och vi har inte varmvatten i stallet så duscha nu på vintern är inte så bra. Så jag undrar lite...
Svar
5
· Visningar
2 005
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Jag står i ett stall där hö ingår i priset. Hösilage. Alla andra år har vi fått en analys på det, men detta året gjorde han ingen analys...
Svar
19
· Visningar
1 794
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Fjording, sto, 12 år Tänkt till lättare skogsridning för nybörjare. Gått på ridskola i flera år med hovsprickan utan problem samt nu...
Svar
9
· Visningar
4 408
Senast: Masse
·
Hästvård Hittade bara en gammal tråd i ämnet, och tänker att det kanske är några fler som har erfarenhet i av cushing syndrome nu? :) Min...
Svar
0
· Visningar
844
Senast: Ponsse
·
Hästvård För att göra en historia kort. Jag longerade min häst idag i ridhuset. Underlaget är rätt mjukt och när han galopperar tar han i rätt...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: em-pirre
·
Hästvård I somras tog vi träckprov på alla tre hästarna i sommarhagen. Resulterade att häst 1 hade 250 EPG i Blodmask, häst 2 hade 150 EGP i...
2
Svar
33
· Visningar
5 550
Senast: Madick
·
Hästvård Min häst har ju skadat sin led och fått pga det lösa benbitar och dom stör leden så ledkapseln har inte kunnat läka. Häst ska...
Svar
7
· Visningar
1 352
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej alla! Jag har en 15-årig nordistravare som jag tävlar i dressyr. Hans man är en helt egen historia, den är ruffsig och bångstyrig...
Svar
8
· Visningar
3 261
Hästvård Min häst har slagit sig på en sena bak precis under hasen, ingen annan häst inblandad utan det har antagligen skett i boxen att han...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka