Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har läst att linfrökaka ska innehålla Omega 3 och 6. Min fundering är hur mycket blir kvar när oljan utvunnits? Kan linfrökakan ersätta...
Svar
9
· Visningar
2 547
Senast: MonteRose
·
Hästvård Jag funderar på att köpa detta då min häst har skadat sin sena bak och behöver stöd. På vissa hemsidor står det att man kan ha på dem...
2
Svar
22
· Visningar
7 454
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej! Som sagt... Jag har en mystisk hälta på min häst. Det började i torsdags, jag plockar in hästen från hagen och hon är väldigt...
2
Svar
26
· Visningar
3 156
Senast: mackan
·
Hästvård Hästen är ett hbl föl fött 21 april 2013. Behandling har sett ut så här: 9 September: Hembesök, kontroll av lungor och luftvägar. Hör...
Svar
7
· Visningar
1 418
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Vad ger ni för olja? Har tittat på både Dodson Horell och Kraffts olja. Men det kanske finns billigare alternativ? Tala gärna om (om...
2
Svar
31
· Visningar
4 560
Senast: Habina
·
Foder & Strö Nu gjorde jag en egen tråd, får väl se om den blir användbar. Diskuteras ju mikromineraler och balansering av dessa lite överallt i...
Svar
0
· Visningar
1 251
Hästvård Jag sitter nästan dagligen och letar efter information över nätet ang hästens hållbarhet. Visst finns det information ute på nätet...
2
Svar
24
· Visningar
2 131
Foder & Strö Har upptäckt att det saknas 10 gram svavel i foderstaten. Höanalysen säger 1.1 g S /kg TS. Hästens behov är enligt NCR 18 gram. För...
Svar
4
· Visningar
1 622
·
Foder & Strö Jag har ett halvblod på ca 550 kg till lättare ridning. Hur många kg grovfoder behöver hon äta? Ska jag komplettera med kraftfoder...
Svar
6
· Visningar
897
Foder & Strö Hej! Har alltid gett detta foder då jag tycker att det bästa och naturligaste proteintillskottet. Tyvärr så verkar det nu som att min...
Svar
10
· Visningar
2 563
Hästvård Hej! Jag ska försöka lägga upp bilder när jag får tillgång till dator men så länge får ni klara er med min fantastiska förmåga att...
Svar
8
· Visningar
2 324
Senast: kitty79
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 891
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Vi tar hand om en häst (c-ponny) som är 21 år gammal och går som sällskap/promenadhäst till en liten 21- årig skettis. De går på...
Svar
1
· Visningar
708
·
Foder & Strö Har i alla år fodrat med hö och har ingen erfarenhet alls av hösilage. Men börjar nu fundera på hösilage eftersom det verkar hopplöst...
Svar
17
· Visningar
1 852
Senast: Zebban
·
Foder & Strö Jag har en väldigt lättfödd nordsvensk och nu funderar jag på att nästan gå över helt till halm som foder. Vet att vissa hästar i...
Svar
13
· Visningar
3 007
Senast: zalleg
·
Hästvård Det är täckessäsong. Tillika är det broddsäsong. Här används sällan täcken då jag har hästarna oklippta men när temperaturen ligger runt...
2
Svar
25
· Visningar
4 008
Senast: Tramptass
·
Hästvård Min ponny på 16 år som jag haft i 2veckor är lite svullen å varm i vänsterfram, visar ej något tecken på det vid ridning, och är ej lika...
Svar
2
· Visningar
1 303
Senast: Amelique
·
Foder & Strö Har mitt livs första höanalys framför mig och förstår såklart inte ett smack. Värdena är per kg prov. Torrsubstans 86% Råprotein...
Svar
1
· Visningar
765
·
Hästvård Hej. Har pratat med veterinär som inte tycker det är akut och kommer på onsdag. Men undrar om någon av någon ide om vad det kan vara...
Svar
6
· Visningar
1 588
Senast: Itzyditzy
·
Foder & Strö Finns det nåt vettigt att ge som krubbskrammel till en IR-häst? Ska kunna serveras torrt. Hästen får sitt krubb-huvudmål på kvällen...
Svar
5
· Visningar
932
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka